Så det behöver inte alls betyda att det var något "fel" på dig.
Nej, men det KÄNNS så.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Så det behöver inte alls betyda att det var något "fel" på dig.
Men det är ju inte hans fel?Nej, men det KÄNNS så.
Men det är ju inte hans fel?
Du nämnde det på ett sätt som framstod som att du ansåg att han gjort fel. Precis som du gör nu när du säger att att du inte kan förstå att han inte låg med dig bara för att han onanerat. Lust att ha sex och lust att onanera är dock olika saker så jag ser inte riktigt hur ditt resonemang håller.Har jag sagt att det är HANS fel?
Jag har inga som helst problem med porr överhuvudtaget. Men eftersom att han har lusten så förstår jag inte varför han inte nyttjar i allafall lite med mig?
Nej, men det KÄNNS så.
Förutsatt att sex är exakt samma sak som att stoppa kuken i fittan, och att avsaknad av sexlust är exakt samma sak som att inte bli våt eller att ha erektionsproblem. Men så är det ju inte. Början av stycket håller jag med om, men den sista meningen är irrelevant.Att man undviker närhet med sin partner kan mycket väl vara stress eller att man är deprimerad mm. Det sista man vill höra är hur dåligt man får sin partner att må över det. Det blir en negativ spiral där man självklart kan förstå att ens partner känner så, men inte riktigt kan göra något åt det utan att tvinga sig själv. Vilket troligtvis är svårare för en man än kvinna (rent fysisk, blir man inte våt finns glidmedel, men vill den inte upp. Ja då är det lite knepigare)
Förutsatt att sex är exakt samma sak som att stoppa kuken i fittan, och att avsaknad av sexlust är exakt samma sak som att inte bli våt eller att ha erektionsproblem. Men så är det ju inte. Början av stycket håller jag med om, men den sista meningen är irrelevant.
Fast när jag inte har lust så kan jag fortfarande bli plaskvåt, men tar någon i mig på fel sätt så kommer panikattacken (komplett med gråt och hyperventilering) som ett brev på posten. Alla är vi olika.Ja jo, menar väl just den typen av sex. Inte oralsex eller annat kul. För det kan man ju "tvinga" sig till. Men själva "stoppa kuken i fitta" sexet är väl lättare för en kvinna (rent fysiskt) att ha även om man inte alls har lust.
Helt inte direkt relevant i tråden nej. Får man skylla på att man gärna ordbajsar lite när man börjar bli trött
@Valeri Det är så himla lätt att stanna för länge i dåliga relationer, till och med under många år. Tycker det är starkt att du lämnar detta nu och går vidare, desto snabbare kan du få må bra och hitta den rätte
Instämmer. Jag stannade åtminstone två år för länge i mitt gamla förhållande. Lätt att se det nu!
Det är ju det som är så svårt med, att när man lever i det så "ser" man det mindre och mindre för att man vant sig och då måste man först försöka ta sig ur situationen trots att man tror man gör fel och sedan ska man läka efter separationen innan man kan se det med klara ögon precis som du beskriver. Jag tror inte de som inte varit i en sådan relation kan förstå riktigt varför man fortsätter, står man sidan om och kan se det mer objektivt är det ju himla lätt att tipsa..utan att veta hur det är. Vad trist att du känt så, efteråt känns ju 2 år enerverande om man inte mått bra Hur många år var ni tillsammans?