Remix
Trådstartare
Har ett 4 årigt ponnysto jag haft sen november.
Började för ca en 1½ månad sen att hon började resa sig vid ridning när jag bad henne stå still. Bytte sadel till en hoppsadel utifall det var det. Skulle ändå köpt en ny. Nu den senaste kan hon resa sig lite hur som helst.
Nästan varje gång vi går förbi dörren i ridhuset reser hon sig. Även om vi är själva eller med sällskap. Kräver jag nånting gör hon desamma.
Tänkte först om det var bettet. Bytte och hon blev värre men i hoppningen ligger hon på och då går det att ta tillbaka henne.
När jag gör halt gör jag ungefär såhär:
Halvhalt.
Halt.
Hon börjar backa.
Jag driver lite och gör en förhållning igen.
Då reser hon sig.
Även när hon är trött.
Jag är inte rädd eller så när hon reser sig utan det jag är rädd för är att hon går runt och gör illa sig.
Hon kan även ställa sig och stampa med framhovarna, vad kan de tyda på?
Hon är bes i november ua. Vet kommer och kollar tänderna nästa vecka.
Vi har även tittat om hon sitter fast någonstans men det gjorde hon ej.
Är det dumheter eller försöker hon säga nånting?
Börjar bli lite orolig att jag rider runt på en häst som har ont
Började för ca en 1½ månad sen att hon började resa sig vid ridning när jag bad henne stå still. Bytte sadel till en hoppsadel utifall det var det. Skulle ändå köpt en ny. Nu den senaste kan hon resa sig lite hur som helst.
Nästan varje gång vi går förbi dörren i ridhuset reser hon sig. Även om vi är själva eller med sällskap. Kräver jag nånting gör hon desamma.
Tänkte först om det var bettet. Bytte och hon blev värre men i hoppningen ligger hon på och då går det att ta tillbaka henne.
När jag gör halt gör jag ungefär såhär:
Halvhalt.
Halt.
Hon börjar backa.
Jag driver lite och gör en förhållning igen.
Då reser hon sig.
Även när hon är trött.
Jag är inte rädd eller så när hon reser sig utan det jag är rädd för är att hon går runt och gör illa sig.
Hon kan även ställa sig och stampa med framhovarna, vad kan de tyda på?
Hon är bes i november ua. Vet kommer och kollar tänderna nästa vecka.
Vi har även tittat om hon sitter fast någonstans men det gjorde hon ej.
Är det dumheter eller försöker hon säga nånting?
Börjar bli lite orolig att jag rider runt på en häst som har ont