F
ft_lover
hej!
Tycker ni att min häst har björnfot?? Han har aldrig haft problem med bakbenen :s
Senast ändrad av en moderator:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja det skulle jag nog kalla det...den ser obekväm ut bak och är rejält ansträngd i sina kotor.
Nu står hästen på mjukt underlag och det är svårt att se exakt.
Dessutom ser den ut att belasta sina framben olika då hovarna ser ut att vara olika höga i trakt och storlek fram.
Den ser dessutom ut att sakna muskler i rygg och kors tycker jag.
vad har du gjort åt problemet? vad säger och gör veterinär och hovslagare?
Hur gammal är hästen? Vad gör den? Hur mår den?
Hej ja det är det.
Så länge jag har haft honom har han inte haft skador i bakbenen! Det är under 2 års tid.
Rejält jobbigt i kotorna bak. Har hästen dessutom haft problem med frambenen är det ju faktiskt troligt att han har känningar runt om, vilket gör att det inte syns någon hälta förrän man börjar döva led för led.
Har du frågat hovslagaren vad han tycker? Det är inte så att folk oombedda kommer fram och påtalar vad man ser med hästen, då hade ju de flesta yrkesmänniskor inom hästeriet haft ovänner både högt och lågt. På raka frågor får man däremot (oftast) raka svar.
Hur har du kunnat undgå att se dessa veka kotor? Är det något han utvecklat snabbt på kort tid?
Nu var det länge sedan jag jobbade med hästar, men det finns väl ingen anledning och stå och kommentera andras hästar om det inte är i det ärendet man är ute.