har folk råd med annat än sina hästar?

Sv: har folk råd med annat än sina hästar?

Jag förstår inte varför allt ska vara så dyrt jag e!

Nej knappast. Det mesta går till hästen, hunden och bilen. Sen tar det slut :). Komiskt nog sitter jag just nu och funderar på om jag ska gå bort på coop och se om dom har ett par billiga skor, behöver skor akut.

Sen är det ju klart att vissa månder är körigare än andra och bland blir det mer pengar över än man trott osv. Både jag och sambon arbetar så det går ju runt men det är inte mycket som blir över till nöjen och kläder om man säger så.

Så är jag också. Även om jag har pengar över så är det roligare att köpa nåt till hästarna än mig själv. :p Jag kan bara få billiga saker, men hästen kan få ett träns till 2500....

Köper en del kläder och smink etc till mig själv också, och visst, jag köper märkesjeans och dior mascara, men vad jag lägger på mig själv kommer inte ens i närheten av vad hästarna får.

Vad jag känner igen det där, många andra också är jag rädd....:cool: Täcken kan man inte få för många av, inte ridbyxor heller, eller....allt som har med häst att göra. Ganska tragiskt egentligen ;)

Hästarna äter upp varenda krona av min pension :crazy::D
Men det är det värt! :bow:

Innan jag planerade att skaffa kuse kände jag visserligen inte att man hade gott om pengar, men ändå en del kvar av lönen som man kunde lägga på ditt och datt.
Nu känner jag mig jättepank, fast så är jag på g att ta körkort (och sen måste man ju ha en bil!) och lite annat också förutom hästen, tvingade mig själv att köpa digitalkamera också, men båda dessa saker är ju hästrelaterat (kunna köra till stallet, kunna plåta kuse).

Blir lätt som det redan sagts - när man har pengar över planerar man hur man ska lägga dom på hästen snarare än att köpa saker till sig själv eller unna sig semester eller så. Det finns alldeles för många hål att ösa pengar i när det gäller hästarna! :p

:bow::bow::bow:
Precis så resonerar jag också!

Fast jag är lite periodare. Jag köper mkt saker till hästen ibland, huset ibland och så förståss till mig själv också ibland.

Hästsakerna är faktikst de som blir mest använda och oxå de jag är gladast över!

jag köper bara det nödvändiga till hästarna. köper mer saker till mig själv och hemmet. visst det är roligt att köpa hästgrejer men det används ju inte så det blir skitsamma.
sista grej jag köpte var ett nytt träns te russet, det gamla var ett hopplock av ett shettisträns som dateras te -85.
nu har jag ju inte haft hästarna hemma så jättelänge och inte kommit igång med ridningen så vem vet sen när det rullar igång.
min stora syster sålde hälften av alla saker när hon hade dem under sitt ansvar så ett och annat schabrak kommer nog inhandlas.
kom precis på..har köpt 2 nya naturborstar också, sjutton så mycket bättre än syntet.

Liknande trådar

Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
20
· Visningar
2 089
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
20
· Visningar
2 122
Senast: QueenLilith
·
Hästhantering Kan ju börja med att vi har en vet tid på tisdag, men någon som har en aning om vad som kan vara fel eller haft liknande problem? Jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
5 912
Senast: JohannaB
·
Kropp & Själ Jag har köpt hus och flyttar in om några veckor och det har varit långdraget med massor av strul och oro. Jag kollade på huset 20 mars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
9 920
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar