Har fått älgkött!!

B

Bonetta

Eller rättare sagt det som är över efter putsningen av det. Men fint är det, och mkt rött kvar. :d

Hur ger ni sånt till era hundar? Rått eller kokat eller på ngt annat sätt?
Hunden går på torrfoder, så detta är bara lite lyx för x antal dagar (beror på portioner givetvis - kanske 3-4 kg totalt).
Det håller sig inte i kylskåp särskilt länge till, utan måste frysas ner för att inte bli dåligt.

Tips mottages tacksamt. :)
 
Sv: Har fått älgkött!!

Jag ger det rått, men mina hundar är ju vana och magarna tål det bra. Är hunden ovan, så kan den ju bli lite (eller mycket) lös i magen av det ;)
 
Sv: Har fått älgkött!!

Han fixar inte alla slags torrfoder, men äter utan problem rått kött när man putsar annat hemma. Men det är ju inte denna mängden dock, utan då blir det bara en gång. ;)
Skulle du ge det intensivt i en vecka t.ex och skära ner på torrfodret, eller ge det lite då och då som en extra bonus?
 
Sv: Har fått älgkött!!

Ge lite varje dag, som komplement till torrfodret i stället för att trycka i hunden mycket på kort tid, skulle jag gjort i alla fall om jag vore du.
 
Sv: Har fått älgkött!!

Inte ge massor om hunden inte är van...
Grannen gav min voffla rått kött, och det kom sprutande
ur henne efter ett par timmar. Så kallat Raketbajs.
Då gick jag iväg med henne till grannen...
Lite i maten är dock inget problem.
 
Sv: Har fått älgkött!!

Tack för "inputen". :) Det blir nog så, det blir till att frysa in portionspåsar ikväll...
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hittade ingen passande tråd, bara lite löst om foder i en del. Vår ena hund (Dobermann) har uppenbara problem att sätta vinterpäls...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
7 199
Senast: SusieQ
·
Hundhälsa På Långfredagen började lille Gimli kräkas vid lunchtid. (för djur MÅSTE bli sjuka på storhelger, särskilt när man är i norrland och typ...
Svar
14
· Visningar
13 219
Senast: skuggi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden V
  • Konsten att välja ett bra hundnamn
  • Hönstråden II

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp