Har era barn hudproblem?

doglover

Trådstartare
Varken BVC eller läkare kan förklara varför Loke har "knottror" på kinderna. Hormonplitorna borde ju vara försvunna. Det ser ju ut som acne. Typ dem blir ibland röda och med en prick i. Ja, om finnar.

Dem verkar inte kunna ge råd på hur man får väck det heller. Skumt.

Vad kan det vara tror ni? Hjälper det något om man skulle t.ex badda med tvål? Starkare som Lactacyd är nog ingen bra idé, det sa läkaren iallafall.
 
Sv: Har era barn hudproblem?

Låter som det våran har. BVC sa att det var värmeutslag. Troligtvis för hon ligger och sover på mage med ansiktet ned i kudden, sen ligger hon och dregglar.
 
Sv: Har era barn hudproblem?

Hmm, vår son ligger på sidan? Och vi har det lite kallare i sovrummet än resten av lägenheten.

Man vill ju hjälpa honom att bli av med det.
 
Sv: Har era barn hudproblem?

Lilleman här verkar ha fått eksem :(
Han hade en massa skorv i huvudet som inte ville ge sig, snarare blev det värre. Spred sig över huvudet, kinderna, armar & ben.
Sist vi var på BVC så trodde hon att det hade blivit eksem mitt upp i skorven därav det aldrig övergående stadiet.
Vi fick kortisonsalva utskrivet som har hjälpt jättemycket, det på huvudet är nästan borta nu :)

Hoppas det din lillgosse har inte är något "farligt".
 
Sv: Har era barn hudproblem?

vad tvättar du med för tvättmedel?
Lova fick konstiga utslag när vi räkade tvätta med parfymerat en gång... nu kör vi alltid via sensitive color
 
Sv: Har era barn hudproblem?

Han har haft det så sen han var pytteliten. I början var det hormonplitor. Men när dom skulle vara försvunna, blev det istället sådär. Han ser ut som en tonårig grabb i ansiktet.

BVC har gett samma förklaring i flera månader: "Det kommer gå över. Hmm, det är konstigt, det borde ju ha gått över nu..."
 
Sv: Har era barn hudproblem?

Just nu med Coop colour.

Kan det ha med tvättmedlet att göra? Han har inga andra kosntigheter i hyn.
 
Sv: Har era barn hudproblem?

Han har haft det så sen han var pytteliten. I början var det hormonplitor. Men när dom skulle vara försvunna, blev det istället sådär.

Jonas hade oxå väldigt mycket hormonplitor som "spädis", såg ungefär ut som en medwurst :eek:, när det försvann fick han detta han har nu :smirk:
 
Sv: Har era barn hudproblem?

Våran lille har också så fast på hela ansiktet, huvudet, ryggen och magen! Den enda ideen dom hade på BVC var tvättmedlet. Jag hade Willys och Euroshopper innan och har nu bytt till Grumme tvättsåpa. Har faktiskt blivit mkt bättre på en vecka, så det var kanske det som han var känslig mot...
 
Sv: Har era barn hudproblem?

Man vill ju bli av med det. Jag vill ju inte heller ha finnar i ansiktet.

Visst, jag älskar min son gränslöst mycket, men man vill ju ändå få bort det som inte ska vara där.
 
Sv: Har era barn hudproblem?

Även fastän han bara har haft det i ansiktet? Såg även en "prick"i örat.
 
Sv: Har era barn hudproblem?

Rasmus brukar få värmeplitor om han blivit varm, t.ex. om vi vart borta och han åkt mkt bil och inte haft möjlighet att näcka ;) de kan komma lite överallt och variera mellan 1-5 stycken.

Jag skulle börja med att ta bort allting som innehåller mineralolja. Tvättlappar, tvål, barnolja, salvor osv.

Efter det även byta tvättmedel och sköljmedel.
 
Sv: Har era barn hudproblem?

Rasmus brukar få värmeplitor om han blivit varm, t.ex. om vi vart borta och han åkt mkt bil och inte haft möjlighet att näcka ;) de kan komma lite överallt och variera mellan 1-5 stycken.

Jag skulle börja med att ta bort allting som innehåller mineralolja. Tvättlappar, tvål, barnolja, salvor osv.

Efter det även byta tvättmedel och sköljmedel.

Som tvättservetter och liknande? Vi brukar använda Eldorado, men har Natusan för tillfället ibland när vi reser eller när han har bajsat mycket.

Babyolja från Natusan smörjer vi honom med efter bad. Han badas 2 ggr i veckan. Salvor använder vi zinksalva natusan och inotyol.

Min sambo tror inte att det är nån form av allergi för att han har bara det i ansiktet, på kinderna.
 
Sv: Har era barn hudproblem?

Natusan är ett utav de som har mycket kemikalier i sina produkter, deras produkter kan framkalla allergier.
 
Sv: Har era barn hudproblem?

Min dotter hade precis så du beskriver, i olika perioder och på olika ställen. Det var så fruktansvärt frustrerande när man inte fick svar från bvc. Men det verkade bara till att smörja med lite aloe vera kräm så försvann det på det stället, men däremot så kom det igen på ett annat ställe. Till slut hade nog kroppen vant sig för helt plötsligt så kom inga fler plitor.
 
Sv: Har era barn hudproblem?

Slopa allt som har med Natusan och göra och byta till Grumme tvättmedel då? Skulle det kanske fungera?
Men vad ska man använda i badet?
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Får be om ursäkt för mycket text och hoppas någon orkar läsa! Jo... vår lille är nu 7 veckor. När han var drygt 4 veckor dök det...
Svar
9
· Visningar
10 258
Senast: Jaahl
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp