Har du gjort det? 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Har du gjort det? 3

Nej, bara låtit bli att stänga den för att snabbt hämta nått men hunnit komma tillbaka innan hästen var borta!:p

Har du gjort nånting jättepinsamt med hästar nån gång?
 
Sv: Har du gjort det? 3

Nja, indirekt, det var i stallmiljö iaf. Vi var kanske 9-10år, på ridskolan, jag behövde en sax. Hittade ingen. Inne i ett förråd fanns alla skötares stora ryktkistor och en del var olåsta. Jag ville bara låna en sax, kände ingen av de stora skötarna i 14-15års åldern, så jag bad min kompis hålla koll om jag kollade i någon olåst kista efter en sax. Givetvis blev det missförstånd mellan mig och min kompis, när hon som jag tolkade det, signalerade att kusten var klar så kom det så klart en tjej :o Det var inte kul att stå där och framstå som tjuv :(

Samma
 
Sv: Har du gjort det? 3

Jag minns en gång för inte så länge sedan. Jag jobbade i ett tävlings-/försäljningsstall och jag stod och gjorde i ordning en häst. Beridaren går förbi och säger "glöm inte att sätta på boots".
Jag tänker inte mer på det, utan sätter på bootsen och ska precis tränsa när någon utanför behöver hjälp. Jag går ut, lämnar hästen ståendes i gången.
Kommer tillbaka efter typ 3-4 minuter och vad ser jag?
Hästen LIGGER ner i stallgången! Helt orörlig!:eek::cry:

Jag får panik! Skriker på hjälp och går fram till hästen. Den bara ligger där, andas, och bara LIGGER där!
Jag ropar på min chef som är i ridhuset (ridhuset är precis i förbindelse med stallet).
Beridaren tittar ut ur ridhuset och bryr sig typ inte, kort därpå kommer min chef och börjar slå hästen!
Jag står och skakar och tycker att det är skitotäckt.

Chefen skriker på mig och frågar vad jag har gjort! "Har du dragit åt sadelgjorden så hårt att hästen inte kan andas eller?!!" skriker han på mig:cry:
Ja precis. Jag med mina 50 kilo orkar kväva en häst med sadelgjorden + att jag spänner ju åt för kung och fosterland när jag gör i ordning hästen:rage:

Chefen fortsätter slå och tillslut ställer sig hästen upp, börjar trampa runt och vi inser att hästen är skräckslagen för bootsen! Han visade inga tendenser när jag satte på dem och han stod där som ingenting. Som tur var så erkände beridaren att det var hon som sagt åt mig att sätta på hästen dem! Men det var ändå så himla förnedrande:(


Samma
 
Sv: Har du gjort det? 3

Ja det har jag säkerligen, men inget jättestort som jag kommer på nu :)

Har du ångrat ett hästköp någon gång?
 
Sv: Har du gjort det? 3

Nej, men jag har varit glad över att jag inte haft häst faktiskt ibland. Då hade jag inte kunnat leva det liv jag lever idag.


Samma
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Nu är det så att jag kommer från en familj utan hästintresse från början. Jag fick självmant säga till att jag ville börja rida, och dom...
Svar
10
· Visningar
1 160
Senast: Ananazen
·
Avel Hoppas att jag stavade rätt nu! Men jag hörde nånting på radio för nån dag sen och dom pratade lite om Camargue hästar. Och jag hade...
Svar
14
· Visningar
1 454
Senast: L(i)FE
·
Kropp & Själ Gäller inte mig, men min son. Han har ofta blåsor i munnen, vanliga förkylningsblåsor typ, ibland på läppen, men oftast på tungan. Han...
2
Svar
22
· Visningar
1 554
Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 115

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp