Har du gjort det? 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Har du gjort det? 3

Ja, man och svans har blivit fel ^^

Har du trillat av långt hemifrån och blivit ensam kvar för att hästen stuckit ifrån dig?

Jag gick omkull med en unghäst för några år sedan när jag var ute och red tillsammans med en kompis. Hästen stack hemåt och jag låg kvar i diket.. Men hade min kompis med mig som kunde ringa efter hjälp.

Samma

Ja, två gånger :meh: ena gången var jag inte så långt hemifrån, men hästen beslöt sig för att ta en lång omväg och sprang längs med landsvägen hem :crazy: som tur hände inget, med tanke på att han hade fallit omkull i en brant backe och glidit ut på landsvägen under sin väg hem...:crazy: den andra hästen bestämde sig för att fara hem tidigare, svängde rakt ut på åkern och fortsatte utan mig :p

Har du stoppat en häst som rymt/varit lös?

Ja, båda avramlingarna ovan var i galopp, tror för övrigt att minst hälften av mina avramlingar skett i galopp, mer eller mindre kontrollerad...:p

Har du ramlat av när hästen tvärnitat?

Japp ! Två gånger ! Och båda gångerna var på samma framhoppning innan tävling. Gjorde mig så illa andra gången att jag inte kunde tävla :(

Har du "ramlat" av när du hoppat upp på en stillastående häst?

I princip ja, hästen gick ner på knä och jag satt barbacka så jag gled av :p

Har du tappat tyglarna när du ridit, typ att hästen ryckt dem ur handen på dig eller liknande?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Nu är det så att jag kommer från en familj utan hästintresse från början. Jag fick självmant säga till att jag ville börja rida, och dom...
Svar
10
· Visningar
1 198
Senast: Ananazen
·
R
Avel Hoppas att jag stavade rätt nu! Men jag hörde nånting på radio för nån dag sen och dom pratade lite om Camargue hästar. Och jag hade...
Svar
14
· Visningar
1 542
Senast: Raderad medlem 149524
·
R
Gnägg Jag vet inte om jag valde rätt ämne nu. Och ursäkta om det är en dum fråga! Men jag undrar hur man gör ifall man bara har två hästar på...
2 3
Svar
46
· Visningar
4 316
Senast: Raderad medlem 149524
·
Kropp & Själ Gäller inte mig, men min son. Han har ofta blåsor i munnen, vanliga förkylningsblåsor typ, ibland på läppen, men oftast på tungan. Han...
2
Svar
22
· Visningar
1 580

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka