Har du gjort det? 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Har du gjort det? 3

Typ ja. Ena gången så körde jag en häst som ville springa bredvid vattenpölen och gjorde då det. Problemet var bara att det var skog på båda sidorna då vi körde på en skogsslinga. Vagnens ena hjul fick rulla över en gran och när det var längst upp så åkte vagnen upp och ner och jag hamnar mitt i vattenpölen.
Andra gången körde jag min egna häst i skritt. Det kom en vattenpöl och han hoppade helt enkelt över den, med vagnen och mig. Hade långa tömmar och blev överraskad så jag föll ur vagnen under den mitt i pölen och där hängde jag i tömmarna när han travade iväg. Han stannade som tur var efter att ha sprungit på en plogad åker några hundra meter. Gissa hur jag såg ut :D
Så sammanfattningsvis är travare fjantar vad det gäller vattenpölar.

Samma.
 
Sv: Har du gjort det? 3

Ja:o I alla fall i ett träd! Full galopp på en skogsvägs och ponnyn gör en 90 graders sväng och jag fortsätter rakt in i trädet:rofl: Trodde jag skulle bryta bröstbenet eller nått!

Samma
 
Sv: Har du gjort det? 3

Ja, både staket/hinder och vägg ^^

Har du ramlat av genom att fastna med klädesplagg i tex en gren eller liknande?
 
Sv: Har du gjort det? 3

Nej.

Har du tagit ut fler hästar än 2 samtidigt? (leda med grimskaft tillsammans)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Nu är det så att jag kommer från en familj utan hästintresse från början. Jag fick självmant säga till att jag ville börja rida, och dom...
Svar
10
· Visningar
1 160
Senast: Ananazen
·
Avel Hoppas att jag stavade rätt nu! Men jag hörde nånting på radio för nån dag sen och dom pratade lite om Camargue hästar. Och jag hade...
Svar
14
· Visningar
1 450
Senast: L(i)FE
·
Kropp & Själ Gäller inte mig, men min son. Han har ofta blåsor i munnen, vanliga förkylningsblåsor typ, ibland på läppen, men oftast på tungan. Han...
2
Svar
22
· Visningar
1 552
Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 109

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp