Sv: Har du bild på dig och hästen? lägg in den här då.
Vädrets makter och min sambo som är fotografen i familjen har inte varit överens när vi tränat under hösten.. så jag har inga nyare bilder på mig och Pelle i vagnen..
För övrigt.. betänk följande innnan ni dömmer mig FÖR hårt..
-92 kraschade jag med trilla och kom i kläm mellan vagn och backe och släpades med.. Låg på sjukhus 14 dar tror ja de va.. Brytet lårben och otäcka skrubbår
5 juni -05
Dagen innan min och Undis debut på dressyrbanan. Gick skackeln av på rockarden 800 m5 eter hemifrån.. En resa helt klart men jag fick stopp och inget drastiskt hände.. Blev dock INGEN dressyrdebut dagen efter.. Varför skackeln gick av vet jag ännu inte..
8 okotber -06 jag och Undis ute och körde. Var hem till en kompis som bor dryga milen bort och fikade.. Undis fick stå i stallet.. Körde hem igen på eftermiddagen.. Kom ca 2km hemifrån.. Vet INTE riktigt vad som hände men vet att bakbenet kom över skackeln å att jag han tänka ett antal censurerade ord.. Kände vagnen fara över mg här och där vaknade till mitt på vägen och såg Undis ligga i väggrenen intrasslad i vagnen.. Undis fult sår på hasen och huvudvärk OM inte annat.. jag själv brutna revben blåslagen armbåge, ont i nacken och totalt överygad om att jag ALDRIG skulle köra häst igen.. Dessutom OTROLIGT fattig.. ärendet icket godkänt av försäkringskassan.. 2,5 månad obetald sjukpenning...
1 februari körde vi Undis igen..Utan problem.. Körkurs för Rolf i Flarken 9 maj stressad dam som INTE visade sig från sin bästa sida
Några dagar senare körde vi för Rolf igen.. Då var han lyrisk och jag också... allt efter att ha tränat efter hans handfasta råd..
17 maj.. Rolf hade med sig vagnen vi kör med till oss.. Stressad Undis med ny vagn och nya ljud men klart godkännt ändå.. Lite övertänd...
Veckan efter tränar jag dressyr på samma bana.. gick super duper å så PANG slog hon över skackeln å skrämde vettet ur sig själv och mig med
Fick hjälp att få stopp på henne och ta loss resterna av vagnen.. Inga skador på MIG tack o lov...
Körde henne några timmar senare med annan vagn och de gick BRA. Sen följde en veterinärbesiktning av damen 1 vecka senare där jag försökte hitta medicinsk förklaring.. men inget kom fram förutom att hon har korta signaler mellan coool och PANIK.. Lite svullen i ena bakbenet.. MEN de fick man vara efter att ha sparkat av järnrör enligt vet..
Körde sen damen den 7 juni och då va hon stålfjäder i väntan på explotion.. Dagen efter körde jag henne igen.. Lugn och fin dam.. Uppmärksam på alla sätt.. Körde samma vända som dagen innan.. Han tänka
de funkar... å så pang.. över med bakben igen och rusade iväg hemöver ... Slutade med 2 km i galopp med ett ben på fel sida om skackeln... De va sista gången jag körde Undis..
När vagnen efter sista bravaden var lagad av min sambo började jag köra Pelle ihopp om att hitta styrning på honom till villvattnet som började den 14 juli..
Så jag kom dit med självförtroendet på minus grader å fick köra ett pass för Rolf med inkörningsvagnen.. Nästa pass så va den upptagen då någons vagn gått sönder och jag blev hänvisad till Evas maratonvagn.. jag som kört 4-hjuliga vagnar ett par gånger efter min vurpa med trillan -92
Jag lovar.. ja va kritvit och grön i ansiktet om vartannant när Rolf sa åt mig att spänna för Pelle där. Tack o lov hade jag en mycket god vän med mig som lotsade mig.. Hon HÖLL formligen i mig när jag försökte köra fram.. fick påminna mig om att ANDAS.. och lära mig vesäntligheter som höger och vänster på nyttt...
Så JAG SJÄLV tycker att jag och Pelle vandrat en lång väg på kort tid och bevisligen tyckte Rolf de när han hade kursen för oss första gången efter Villvattnet.. Han kände inte igen Pelle och var MYCKET imponerad över vad jag hunnit lära honom i fråga om röstkommandon på såå kort tid..
Våran tävlingsdebut sedemera är alltså intet på något vis något som kommer att generera i annat än jumboplats.. MEN de är ack så viktigt för min motivation till rörelse att ha ett MÅL..
Undis har jag numera börjat skola inom den akademiska ridkonsten och hon verkar trivas med det..
Anna-Carin