Har ditt hushåll (minst) en Smart TV?

Har ditt hushåll (minst) en Smart TV?

  • Ja

    Röster: 100 53,2%
  • Nej

    Röster: 88 46,8%

  • Antal omröstningsdeltagare
    188

Cattis_E

Trådstartare
Bakgrund till frågan:
Fick besked av en stremingtjänst jag inte har abbonemang på just nu är de kommer att ändra villkoren så att endast personer i samma hushåll kan använda abbonemanget.
Det är väl förståeligt ändå då det väl delas ganska friskt på abbonemang.

Man ska skapa och administrera sitt "hushåll" via sin Smart TV och kan lägga till enheter
Men har alla hushåll verkligen Smart TV tänkte jag?
Jag har förvisso en men vet inte om jag skulle haft någon om jag inte ärvt en 😅.

Observera att jag inte kollat med företaget om de har en lösning för de som eventuellt inte har en Smart TV utan bara läst utskickad information, så det kanske finns en lösning för de som inte har det. Jag bara reagerade på att det kommunicerades som självklart att alla har en Smart TV.
 
Jag köpte en förra året. Men hade jag inte tillfälligt haft högre lön och därför råd, hade jag fortfarande haft min 10 år gamla Philips med Chromecast gen I.
 
Ja, vi har en hatad och helt j-la oanvänbar liten reklamdongel callad "Chromecast", för att kunna casta media från dator till TV. Vägrar kategoriskt använda streamingtjänster, så Chromecasten är mest en deprimerande startsida full med reklam för saker de vill att vi ska betala för.
 
Vi har en liten platt-TV som fick fick när vi flyttade in i nya huset för 7 år sedan. Vi streamar till den från mobil via chromecast. Funkar jättebra, och jag har aldrig haft någon önskan att ha en smart-TV alls.
 
Har en liten Philips smarttv som jag egentligen aldrig använt "smartfunktionerna" på. Ett Androidhelvete som uppdaterar sig i tid och (framför allt) otid, dess appar har alltid varit halvkassa. Använder tv:n som ren dum bildskärm med en AppleTV.
 
Vi köpte en smartTV när den gamla gick sönder. Vi gillar den massor då vi i princip aldrig ser på vanliga tv kanaler.
 
Ja, vi har en hatad och helt j-la oanvänbar liten reklamdongel callad "Chromecast", för att kunna casta media från dator till TV. Vägrar kategoriskt använda streamingtjänster, så Chromecasten är mest en deprimerande startsida full med reklam för saker de vill att vi ska betala för.
Den nya är besvärlig har jag hört.
Jag har en gammal sort där man slipper det där dravlet.
Jag tror att det finns "pirat" cast att köpa.
Så det kommer jag att försöka göra i framtiden.

https://cdon.se/hemelektronik/inf-m...ryb7UfERVFb2K2eqyjrHmQs5UQNMNeVhoCssAQAvD_BwE
 
Jag har en LG Smart-TV. Jag har inte för vana att titta på kanaler, utan streamar bara. De jag känner som har TV har mig veterligen alla Smart-TV, men sedan finns det de som inte har TV alls också.
 
Vi har en (tror jag?) men den är gammal så tvivlar på att den är tillräckligt smart, så att säga. Gammal chromecast också som funkar bra.
 
Haha, jag bytte till mig min tv av en kompis mot två öl eftersom han köpt en bättre. Det var över ett år sen vi flyttade hit och den är fortfarande inte inkopplad. Inte det minsta smart men går att koppla en chromecast till den så det duger fint om jag någon gång skulle ha tid att lägga på att kolla på tv...
 
Bakgrund till frågan:
Fick besked av en stremingtjänst jag inte har abbonemang på just nu är de kommer att ändra villkoren så att endast personer i samma hushåll kan använda abbonemanget.
Det är väl förståeligt ändå då det väl delas ganska friskt på abbonemang.

Man ska skapa och administrera sitt "hushåll" via sin Smart TV och kan lägga till enheter
Men har alla hushåll verkligen Smart TV tänkte jag?
Jag har förvisso en men vet inte om jag skulle haft någon om jag inte ärvt en 😅.

Observera att jag inte kollat med företaget om de har en lösning för de som eventuellt inte har en Smart TV utan bara läst utskickad information, så det kanske finns en lösning för de som inte har det. Jag bara reagerade på att det kommunicerades som självklart att alla har en Smart TV.
Lite nyfiken på vad de menar, vi har flera olika streamingtjänster och de är helt klart enklast att administrera från en dator eller telefonens webbläsare, inte via appen.
Sen undrar jag hur de ska kunna ha koll på vem som tittar, vi har exempelvis ett Netflix abonnemang, en användare åt gången men barnen har sina egna "användare". Sonen som jobbar borta mycket och gärna tittar på en serie innan han somnar får med jämna mellanrum skicka en länk jag får klicka på och få fram en kod, sen kan han titta vidare. Visst det måste ju se skumt ut med inloggning från ny adress nästan dagligen tre dagar, sen fyra dagar hemma osv. Men skulle det bli ännu krångligare skulle jag nog säga upp det istället. Max och Disney är betydligt smidigare att använda.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tatueringar i arbetslivet
Tillbaka
Upp