Har blivit med valp...

snurran

Trådstartare
Egentligen ska man ju studsa och tjoa. Och visst, hade jag fått ta valpen nästa vecka, efter att jag flyttat färdigt, då hade jag haft både orken och energin att ge den allt den behöver...

Nu ville då tjejen som skulle köpt den att jag skulle ta den tidigare (den är 14 veckor), då hon själv känner att hon inte kommer att ha tid och råd med hunden.
Vi har pratat med uppfödaren om detta och hon är väldigt positiv till att jag tar den och idag ska vi skriva nytt köpeavtal osv.

Valpen känner ju mig litegrann eftersom jag och tjejen har hästarna i samma stall och valpen alltid är med. Så en fördel är ju att den först inte behöver gå tillbaka till uppfödaren för att sen få en annan köpare.

Den är av rasen Lapsk Vallhund och borde jua passa mig rätt bra då det är en mångsidig hund och jag är ju intresserad av mycket inom hundsporten.

Är det några av er som har en LV? Vore kul att få lite berättat om era hundar och vad ni tränar osv. :)

Sv: Har blivit med valp...

Grattis till valpen!
Det kommer säkert att kännas bättre när flytten är klar! Det är ju helt underbart med en liten valp i huset! :love:
Har ingen Lapsk Vallhund, bara en liten Jack Russel på 9 månader.
Lycka till ;)

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, känner mig vilsen och vet inte hur jag ska göra. För en vecka fick jag hem en 9 veckor gammal valp. Eftersom hon kommer behöva vara...
Svar
8
· Visningar
978
Hundträning Jag har skrivit här förut att vi köpte en valp i november och vi har nu två spaniels. Gamla hunden är fem år. Vi har nu fått...
2 3
Svar
53
· Visningar
5 766
Senast: Milosari
·
Hundavel & Ras Jag sitter och gottar mig i allt som är hund tillsammans med en vän som också planerar valp inom kort. I min familj har planerna...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 564
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 607
Senast: fixi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka