Här är min lilla Charles Manson.

astronaut

Trådstartare
som kommer att kallas för Manson.
Hämtade honom idag.

manson_20623235.jpg

(nej, jag nyper honom inte i nackskinnet, trots att det kan se ut som det)
dsc00272_20623245.jpg

dsc00274_20623252.jpg

Sv: Här är min lilla Charles Manson.

Oj vilka stora ögon :D:love: Jättesöt pojke!

Oj vilka stora ögon :D:love: Jättesöt pojke!

Ja, han vill ju se mer än bara en bit :angel:
Hans namn passar bra dock, han bits, stojar, leker heeeela tiden. Sedan gör han självmordshopp från soffan.

I morses låg han på mammas axel och körde klorna i hennes axel hela tiden :angel:

Jag trodde du "totalt avskydde" katter. :confused:
Han är söt men ser yngre ut än 12 veckor. :crazy:

Jag trodde du "totalt avskydde" katter. :confused:
Han är söt men ser yngre ut än 12 veckor. :crazy:

Tja.. jag skrev något väldigt bra till cili på msn, minns dock inte vad. De senaste veckorna så har jag öppnat ögonen för hur underbara katterna egentligen är. Charmiga o blablabla.
Den där lilla killen kom fram o bet mig i stortån, och jag föll för den, mamma skulle köpa en katt då pappa har dött och hon ville ha sällskap. (och jag tänker inte följa med o kolla på mer katter öht, känns riskabelt).

Jag ser det lite mer som en räddning också då den förra ägaren antagligen kommer avliva katterna som blir över för hon inte kan ha kvar dom.

Manson rådyrkar jag. Enormt. Jag gillar inte alla katter, men jag älskar min katt.
Ja, han är 8 veckor. 4 veckor för lite, då jag vet redan långt innan att de ska vara 12. Jag kom o tänka på det när vi hade åkt hem med dom, ringde då till min kompis som självklart sa att jag hade rätt med 12 veckor. Men f.d ägaren har inga katter regristrerade, så jag antar att hon tyckte det var ok?

Katterna äter iaf torrfoder, vanlig mat, är rumsrena och springer och leker, de verkar inte direkt lida av det?

Skulle det bli något väldigt stort problem så har jag en hel drös kattvana/kunniga personer som mer än gärna kan hjälpa till med dessa två liv vi har. Sedan visste jag en hel del om just katter innan jag skaffade Manson, skulle jag vara helt ny så skulle jag aldrig tagit honom.

tro det eller ej, men en som inte gillar katter kan bli omvända.

Jag blev bara förbryllad för att jag tyckte jag "hörde" det från dig härom dagen bara.
Problem med att dem tas för tidigt går tyvärr inte att bota oavsett om det finns kattvana personer, om du vill veta mer kan du läsa mastodontråden här, finns en del intressanta länkar i den:

http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=905370&

Jag hoppas eran kisse inte kommer lida av det och att ni är beredda att ta konsekvenserna om han kommer få problem. Både immunologiskt och beteendemässigt. Eftersom han flyttade tillsammans med ett syskon (?) så borde den sista faktorn inte vara ett så stort problem, de kan ju lära sig av varandra.

Sedan förstår jag inte riktigt vad du menade här:
"Men f.d ägaren har inga katter regristrerade, så jag antar att hon tyckte det var ok?"

Lycka till hur som helst!

Jag blev bara förbryllad för att jag tyckte jag "hörde" det från dig härom dagen bara.
Problem med att dem tas för tidigt går tyvärr inte att bota oavsett om det finns kattvana personer, om du vill veta mer kan du läsa mastodontråden här, finns en del intressanta länkar i den:

http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=905370&

Jag hoppas eran kisse inte kommer lida av det och att ni är beredda att ta konsekvenserna om han kommer få problem. Både immunologiskt och beteendemässigt. Eftersom han flyttade tillsammans med ett syskon (?) så borde den sista faktorn inte vara ett så stort problem, de kan ju lära sig av varandra.

Sedan förstår jag inte riktigt vad du menade här:
"Men f.d ägaren har inga katter regristrerade, så jag antar att hon tyckte det var ok?"

Lycka till hur som helst!

Vi är självklart beredda på att ta konsekvenserna, vare sig vilket problem det är.

Ja, han flyttade hit med ett syskon.
Ja, alltså.. hon verkade inte bry sig riktigt om katterna försvann innan 12 veckors ålder.
Kanske därför hon även struntade i den lagen?
Vette katten vad jag vill få fram, men du kanske förstår ändå?

Jag har svarat på ditt PM och vet iaf att du är seriöst intresserad av att det ska bli rätt med dem. :)

Som en liten tröst att den kattunge blev för tidigt tagen,så kan jag berätta om vår första katt. Detta var på den tiden jag var helt okunnig om katter, jag var bara fem år gammal. Min kompis fick kattungar och vi tog en när han bara var sex veckor gammal...Detta var typ 1975.

Han döptes till Tusse och han växte upp till en ståtlig kille på 14 kilo, han blev 11 år gammal då han fick avlivas pga hjärnhinneinflammation:cry:

Liknande trådar

Katthälsa Min älskade, älskade katt har blivit illa biten av grannens j*vla okastrerade hankatt och ligger nu hemma med drän i frambenet/bringan...
2
Svar
22
· Visningar
1 545
Hundhälsa 2018 tog jag lite hastigt och lustigt emot en liten omplacering som for illa i dåvarande hem. Hunden var och är trots det relativt glad...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 657
Senast: Tonto
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 604
Senast: Shaggy
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 755
Senast: fixi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar