- Svar: 16
- Visningar: 1 122
Att ha egen häst kräver såväl tid som pengar. Enligt en enkätundersökning, genomförd av Agria djurförsäkring, spenderar de flesta hästägare mellan 4 000 till 6 000 kronor per månad.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Oftast är lönen högre inom en storstad. Men flytta efter pension så spelar det ingen roll.Det blir att flytta till Västernorrland i framtiden! Så mycket man kan spara på att inte bo i en storstad.
Men så mycket högre är den iaf inte i min bransch.. kanske ett par tusen upp, men stallplats plus boende är mer än så.Oftast är lönen högre inom en storstad. Men flytta efter pension så spelar det ingen roll.
Jag undrar mest vad hästarna äter i Västernorrland om snittet på en stallplats med foder är 1500Det blir att flytta till Västernorrland i framtiden! Så mycket man kan spara på att inte bo i en storstad.
Jag undrar mest vad hästarna äter i Västernorrland om snittet på en stallplats med foder är 1500
Kan ju säga att priserna låg inte på så låg nivå när jag hade häst där för 12 år sedan. Men å andra sidan bodde jag i Sundsvall, men betvivlar att det är genomsnittet i Västernorrland för både hyra och hö.Jag undrar mest vad hästarna äter i Västernorrland om snittet på en stallplats med foder är 1500
Det är mer än vad jag betalar för min stallplats, även om jag inkluderar hö och strö! Då ingår de flesta fordringarna, in och utsläpp, plus att vi har paddock och ridhus. Och jag bor en bra bit från Västernorrland!Jag bor i Västernorrland och betalar 4000 för min stallplats. Ungefär vad flera andra stall i området tar. De där priserna i undersökningen måste vara någon liten lada ute i totala obygden typ
Nu bor jag visserligen i Sundsvall, priserna är säkert annorlunda i kramfors/sollefteå.Det är mer än vad jag betalar för min stallplats, även om jag inkluderar hö och strö! Då ingår de flesta fordringarna, in och utsläpp, plus att vi har paddock och ridhus. Och jag bor en bra bit från Västernorrland!
Det är så många olika faktorer som spelar roll.Nu bor jag visserligen i Sundsvall, priserna är säkert annorlunda i kramfors/sollefteå.
Jag kommer därifrån men bor i Värmland. Här är det också billigt med stallplatser. Inte så långa vintrar så du slipper frysa så mycket då du rider.Det blir att flytta till Västernorrland i framtiden! Så mycket man kan spara på att inte bo i en storstad.
Jag har bott i skåne i 12 år och stallhyra plus grovfoder har jag legat på 1500-2500 per häst/ månad.
Hade aldrig haft råd med flera hästar annars.
Har jag hyrt kallhyra utan uttag, foder etc har det legat på 500 kr per box (dvs som att det hemma själv)