Happy-mouth bett?

• Dressyr
  • Trådstartare Trådstartare Älskarminponny
  • Startdatum Startdatum
Ä

Älskarminponny

Hej
Idag var jag och red ett LB program på en program ridning. Dommarn sa att jag borde byta bett till tävlingarna då jag nog inte fick rida med detta bett (han var inte helt säker)
Jag rider på lokal nivå upptill LA på min D- ponny. Jag använger ett tre delat Happy-mouth betmed rörliga ringar.

Får jag nu inte avnända det?:confused:

Sv: Happy-mouth bett?

Om det är metall inuti bettet får du använda det.

Oseriös domare som inte har koll på reglerna...

Tack för snabbt svar:)
Häligt att vi får fortsätta rida på det, han går så bra:banana:

Eller om bettet är ett två-tredelat av 'oböjlig plast'. Då får du också tävla på det.

det kan vara olika. Metall är ok men om det är ett med "ståltråd" som håller ihop delarna är det otillåtet

MVH
Adiemus

Jag har ett Happ Mouth, det är iof tvådelat... Har inte riktigt koll på hur de tredelade är konstruerade.

Men jag får i alla fall tävla på mitt.

*kl*

Får man alltså numera rida på alla slags syntetbett (även på stor häst), bara det är metall i mitten, eller att det är oböjligt?

Liknande trådar

Dressyr Hej! jag har efter mycket om och men börjat leta efter en ny kompis att tävla och träna dressyr med. Jag har kollat runt på diverse...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 734
Senast: Kristall10
·
Hästmänniskan Hej! Jag är en 21-årig tjej som är enormt enormt ridsugen igen, men vet inte riktigt hur jag ska gå tillväga som återfallsryttare...
Svar
8
· Visningar
2 768
Senast: Ramona
·
Träning Hej! Är ny i forumet och har förstått att man inte får skriva ut ridskolors namn i inlägg, ber därför om PM eller guidning i tråden...
Svar
4
· Visningar
2 099
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 338
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar