Häpnadsväckande saker om barns utveckling...

Lady_Morgaine

Trådstartare
Jag läser ju gärna dessa vecka-för-vecka-utveckling-för-ditt-barn, och tycker det är rätt mysigt och kul att veta vad som händer just denna vecka i utvecklingen.
Läste i informationsboken jag fick av BM vid inskrivningen:

"V.26, ditt barn kan nu öppna och stänga ögonen, kan skilja på ljus och mörker... vid försök har det visat sig att om man lyser på barnet med ett starkt ljus försöker de att skydda sina ögon..":o

Men... jaha....? ....varför lyser man med en stark lampa på barnet?? Det kändes inte som en sån där gullig upplysning.. :p

Funderar lite på om jag inte för en tid sedan läste
"f.o.m. nu kan barnet uppleva smärta..." Jag vill nog inte veta hur de vet det...:o

Någon mer som funderat/reagerat över detta? Det här om smärta och starka lampor känns mest makabert.. fast jag kan inte låta bli att fnissa lite... :rofl:

Sv: Häpnadsväckande saker om barns utveckling...

Själv tycker jag det är helt otroligt att ett barn kan skapas innuti ens kropp. Bara det fascinerar mig :) Hur hud, ögon, armar,ben, organ mm kan skapas I min kropp. Helt otroligt :)

Liknande trådar

Relationer Jag skulle behöva lite råd. Jag är sedan ca 20 år tillbaka tillsammans med en man. Vi blev sambos för 7 år sedan och har två barn med...
2
Svar
24
· Visningar
6 066
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
24 349
Senast: cirkus
·
Äldre Allvarligt talat, jag har försökt behärska mig, men det går INTE längre!! :nailbiting: Jag har så många frågor så jag måste ha en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
5 855
Senast: Jeffery
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Det satte rejäl fart under sensommaren 2007. Jag skulle fotografera på min väns bröllop. När jag kommer dit börjar jag fumla med min...
Svar
0
· Visningar
1 778
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Valp 2024
  • Storlek röd Kong?