Jag tycker det här är ett extremt tråkigt ”internet-beteende”… kalla folk för monster för att de inte vill få sin tillvaro förpestad av andras barn. Det är föräldrarnas ansvar att ta hand om sina barn, och om de inte klarar av det så blir det statens. Det är INTE grannarnas ansvar att själv hjälpa till oavsett hur synd det är om barnet. Klart man ska anmäla till soc och försöka se till att barnet får hjälp men man behöver då rakt inte göra sitt eget hus till någon sorts fristad om man inte själv vill.Fy fasen för sådana som dig!
1. du kan anmäla till socialen anonymt.
2. om människor som ser att något är fel griper in så är det större chans att barn som lever hos dåliga föräldrar får hjälp
3. det lilla du sett av alkoholproblem, ekonomi och annat är nog det lilla, bakom stängda dörrar är det värre
4. det räcker inte med en eller två anmälan, ibland måste flera olika personer anmäla om samma sak, till och med flera gånger
5. Du avstår alltså att hjälpa ett barn men har samtidigt mage att klaga på att barnet beter sig illa?! jodå, jag förstår hur jävla drygt det är med barn som beter sig som små monster, men det där monsterbeteendet beror ju på något, och du kan hjälpa till att få barnet att få det bättre. DU kan! Men du vill inte.
I mina ögon gör det dig till ett monster.
Och herregud, föräldern dricker inte när barnet är där, TROR du på riktigt på det? Stackars barn som behöver leva med det.
Jag har aktivt valt att inte skaffa barn och har inte det minsta lust att ta hand om andras heller och skulle lösa det hela med orosanmälan och ett rejält staket runt min egendom så att jag slapp få saker vandaliserat.