Hantera jobbig person

Hur fungerar det om du svarar på tal så att säga.
Ungefär så här:
Jag vill ha det vitt.
Hunden är en familjemedlem och ska INTE avlivas.

Om jag till slut tröttnat på att argumentera hade jag nog sagt att jag inte vill ha någon debatt eller att det inte är öppet för diskussion då jag bestämt mig.

Jag åkte in till stan med en annan vän och har coolat ner mig igen.
Nästa gång sa jag banne mig vara jäkligt tydlig! !!! För ju mer jag lyssnar på personen desto mer upprepas babblet.
Orkar egentligen inte tjafsa med personen igen (gjorde det sist när personen för tionde gången tagit upp hundens försäkring och sa att det är korkat att betala veterinärvård över
20000 för då kan man köpa en ny hund istället :rage:) och det blev riktigt trist stämning kanjag lova.

Förstår ärligt talat inte varför personen ens bryr sig om mina försäkringar, val av verkstad osv

Haha alltså jag önskar att jag vore så cool!
Prova. Tänk Är det värt energin varje gang du "irriterar" dig på personen.
Jag brukade inte kunna släppa, men nu gör jag det oftare än jag trott var möjligt för mig.
Gnäller av mig till kompisar gör jag såklart ibland. Men inte altar och blir arg på samma vis längre.
Träna så lär du dig förr eller senare;)

Det hade varit en sak om personen sa vad hen hade gjort och sedan släppte det. Men som idag tex.
Jag står och inspekterar en repa på bilen, hen går mot mig och frågar vad jag gör.
Jag svarar att någon har repat bilen idag eller igår.
Hen säger att 《b's》 kompis känner någon som kan reparera bla bla bla bla det är inte värt att betala på Mercedes när b's kompis (som varken hen eller jag någonsin har träffat ) kan göra det svart! ?!? !!

Men varför i hela friden blir du så upprörd när personen försöker vara hjälpsam och tipsa om en verkstad?

Jag hade antagligen varit tacksam över den typ av råd.
Men det beror ju på att jag inte är värst märkes-intresserad: så länge det finns nybilsgarantier, finns det skäl att göra vissa saker på märkesverkstad men att fixa en repa i lacken låter ju som typiskt en sådan sak som man hellre gör billigare någon annan stans (jodå, "alla" kan se vilken lack och nyans som ska användas, under förutsättning att bilen har originallacken kvar).

Men varför i hela friden blir du så upprörd när personen försöker vara hjälpsam och tipsa om en verkstad?

Men det beror ju på att jag inte är värst märkes-intresserad: så länge det finns nybilsgarantier, finns det skäl att göra vissa saker på märkesverkstad men att fixa en repa i lacken låter ju som typiskt en sådan sak som man hellre gör billigare någon annan stans (jodå, "alla" kan se vilken lack och nyans som ska användas, under förutsättning att bilen har originallacken kvar).
Finns inga garantier om man målar om bilen svart! Dessutom skulle hen aldrig anlita den personen själv men tjatar på att jag ska göra det trots att jag förklarat Varför jag inte vill förra gången.

Finns inga garantier om man målar om bilen svart! Dessutom skulle hen aldrig anlita den personen själv men tjatar på att jag ska göra det trots att jag förklarat Varför jag inte vill förra gången.

Tja, jag som tror att personen försöker vara hjälpsam, tänker på en av dina andra trådar som handlar om att du har haft det lite kärvt med ekonomin med höga omkostnader.
Personen du syftar på, kanske vet att du haft lite snäva marginaler och därför föreslår olika sätt att spara?

Nu uppfattar du i och för sig det hela mest som jobbigt och irriterande men det kanske kan vara förståeligt ändå.

Jag skulle inte vara särskilt tacksam om någon försökte övertala mig till svarta jobb eftersom jag månar om att bidra till vita. I synnerhet om personen tyckte jag var dum som inte gjorde det svart.

Tja, jag som tror att personen försöker vara hjälpsam, tänker på en av dina andra trådar som handlar om att du har haft det lite kärvt med ekonomin med höga omkostnader.
Personen du syftar på, kanske vet att du haft lite snäva marginaler och därför föreslår olika sätt att spara?

Nu uppfattar du i och för sig det hela mest som jobbigt och irriterande men det kanske kan vara förståeligt ändå.
Personen har ingen koll på min ekonomi (vad jag vet ). Dessutom blir det betydligt dyrare för mig att stå där med bortkastade pengar om färgen inte passar eller det blir dåligt gjort. Har föräldrar som kommer stå för kostnaderna och behöver inte anlita svart. Dessutom går det emot mina värderingar. Jag har aldrig arbetat svart eller köpt svarta tjänster.

Äh, vadå hjälpsam. Vill man verkligen vara schysst så tipsar man men backar om personen inte är intresserad. Man är inte hjälpsam om man tjatigt försöker övertyga någon om något som den uppenbarligen inte är intresserad av. Det är bara otrevligt.

Liknande trådar

Relationer Gammal användare med nytt nick på grund av känsligt ämne och jag MÅSTE få ventilera och höra utomståendes perspektiv. Jag insåg tidigt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
19 685
Senast: TinyWiny
·
Kropp & Själ Och man egentligen mest känner sig fånig? Egentligen har det här väl hållt på av och till sedan några år tillbaka men mest de senaste...
Svar
3
· Visningar
3 210
Senast: Meggan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V
  • Kattbilder #10