Hantera jobbig person

Sporthorse

Trådstartare
Blir så irriterad.
Har en person i min närhet som alltid försöker förminska en (indirekt ).
Hen kan tex säga att jag är galen som väljer en märkesverkstad istället för att betala någon kompis kompis för halva priset svart. Inte fan hade hen själv lämnat in sin bil hos denna verkstad.
Jag har dessutom en ny bil som jag absolut vill att kompetent folk ska reparera då jag vill ha kvitto och garantier samt orginalfärg.
Jag är så irriterad på denna förminskning av andra hela tiden. Det är inte första gången, senast gällde det samma sak fast då bromsskivorna.
Jag lämnade givetvisin bilen på Mercedes trots dessa "goda råd ".

Personen lever inte som hen lär och för mig är det tydligt att personen med dessa kommentarer tycker att andras saker inte är lika mycket värda som hens egna. När någon annan får problem så viftas det bort men när det gäller denna självgoda människa så är det katastrof!

Hjälp mig hur jag ska hantera detta utan att explodera?
Jag har GOD lust att säga att "jag tänker absolut inte riskera att få bilen dåligt reparerad bara för att du anser att jag inte är värd ett kvitto på utförandet! Du hade aldrig lämnat din bil där, så varför anser du att jag ska lämna min där? "
Eller rent ut säga att jag vet att hen är en nonchalant idiot men jag kommer inte chansa med mina saker oavsett vad hen tänker . Eller annat valfritt som dyker upp i stundens hetta! !!!

Personen tycker även att jag är en dåre som har så dyr försäkring på min hund.
Det har man inte här, påstår hen.
När jag förklarar varför min hund har försäkring säger denna smarta egoist till människa att då är det bara att avliva! ?!?! Alltså att om min livskamrat råkar ut för en olycka så ska man inte lägga över 20 på att rädda hundens liv för den är inte värd summan ?!?! Samtidig lägger personen enorma summor på sina djur.

Vad är det för fel på den här människan? Hur får man människan att ise att den är oerhört egoistisk och nonchalant mot andra?

Personen tycker även att det är lustigt när dens hund skadade en annan persons egendom utan att bli påkommen.

Senast ändrad:
Jag hade inte förklarat mig överhuvudtaget. Hade inte brytt mig om vad som är fel på hen eller försökt övertyga hen om nåt, har liksom inte energi till det. Idioten får väl ha vilka idiotiska idéer den vill.

Säga upp bekantskapen? Måste du få denna person att inse hur den beter sig? Hen har säkert en låg självkänsla eftersom hen har ett behov av att förminska andra, oavsett varför hen har detta behov så är det inget du kan göra ngt åt så varför lägga energi på det? Jag förstår din frustration till fullo men du lär inte kunna förändra ngt, försök att skratta åt det och strunta i det. Jag har också haft denna typen i min bekantskapskrets och jag försöker att umgås så lite jag bara kan med dessa människor, de tar liksom bara mer energi än vad det ger och så försöker jag att inte hamna i dessa diskussioner när jag väl måste träffa dem.

Det är bara så förbannat jobbigt då jag inser att personen har så kass syn på anda människor saker och värde! !! Det är inte orden som får mig att bli arg, utan det är det bakomliggande tänket och attityden! !!! Gud så arg jag är just nu!

Blir så irriterad.
Har en person i min närhet som alltid försöker förminska en (indirekt ).
Hen kan tex säga att jag är galen som väljer en märkesverkstad istället för att betala någon kompis kompis för halva priset svart. Inte fan hade hen själv lämnat in sin bil hos denna verkstad.
Jag har dessutom en ny bil som jag absolut vill att kompetent folk ska reparera då jag vill ha kvitto och garantier samt orginalfärg.
Jag är så irriterad på denna förminskning av andra hela tiden. Det är inte första gången, senast gällde det samma sak fast då bromsskivorna.
Jag lämnade givetvisin bilen på Mercedes trots dessa "goda råd ".

Personen lever inte som hen lär och för mig är det tydligt att personen med dessa kommentarer tycker att andras saker inte är lika mycket värda som hens egna. När någon annan får problem så viftas det bort men när det gäller denna självgoda människa så är det katastrof!

Hjälp mig hur jag ska hantera detta utan att explodera?
Jag har GOD lust att säga att "jag tänker absolut inte riskera att få bilen dåligt reparerad bara för att du anser att jag inte är värd ett kvitto på utförandet! Du hade aldrig lämnat din bil där, så varför anser du att jag ska lämna min där? "
Eller rent ut säga att jag vet att hen är en nonchalant idiot men jag kommer inte chansa med mina saker oavsett vad hen tänker . Eller annat valfritt som dyker upp i stundens hetta! !!!

Personen tycker även att jag är en dåre som har så dyr försäkring på min hund.
Det har man inte här, påstår hen.
När jag förklarar varför min hund har försäkring säger denna smarta egoist till människa att då är det bara att avliva! ?!?! Alltså att om min livskamrat råkar ut för en olycka så ska man inte lägga över 20 på att rädda hundens liv för den är inte värd summan ?!?! Samtidig lägger personen enorma summor på sina djur.

Vad är det för fel på den här människan? Hur får man människan att ise att den är oerhört egoistisk och nonchalant mot andra?

Personen tycker även att det är lustigt när dens hund skadade en annan persons egendom utan att bli påkommen.
Allt beror ju på vilken relation man behöver ha till personen. Ibland är det ju bara att låta bli att diskutera med rikspuckon.

Hade skalat bort en sådan snabbt. Den är inte värd din energi och tid och det kommer aldrig sluta, jag tror att målet för sådana ofta är att de mår så dåligt själva att de måste försöka knäcka andra så att andra får det lika kasst.

Om det inte är en nära familjemedlem som du måste ha nära dig stor del av tiden och som du inte kan välja bort, så förstår jag faktiskt inte problemet. Låt bli att reta dig, så är ju problemet löst.

Om det är en av dina allra närmaste, så blir du väl tvungen att prata ordentligt med personen.

"Jaha" är ett bra svar också.
Bryr mig sällan när andra människor har åsikter kring vad jag spenderar mina pengar på. Värderar min energi högre än att lägga den på smått.

Det är enpåtvingad relation då vi bor på samma gård och personen har sina hästar i det andra stallet. Personen vill gärna umgås med mig och är bara ett arsle när det gäller vissa situationer. Personen älskar att lägga sig i och kommentera andras saker. Suck

Jag måste helt enkelt lära mig hantera detta

Det är enpåtvingad relation då vi bor på samma gård och personen har sina hästar i det andra stallet. Personen vill gärna umgås med mig och är bara ett arsle när det gäller vissa situationer. Personen älskar att lägga sig i och kommentera andras saker. Suck

Då kan du kanske sätta gränser för hur mycket ni umgås istället? Sedan hade jag pratat med hen och sagt vad som är ok och inte. Sen är det bara att ta ett djupt andetag och inte lyssna in så mycket när hen säger något dumt alternativt säga ifrån igen.

Det hade varit en sak om personen sa vad hen hade gjort och sedan släppte det. Men som idag tex.
Jag står och inspekterar en repa på bilen, hen går mot mig och frågar vad jag gör.
Jag svarar att någon har repat bilen idag eller igår.
Hen säger att 《b's》 kompis känner någon som kan reparera bla bla bla bla det är inte värt att betala på Mercedes när b's kompis (som varken hen eller jag någonsin har träffat ) kan göra det svart! ?!? Jag säger att det vågar jag ej och jag vill ha papper på allt som görs med bilen (har även försvarat mig i en liknande fråga tidigare där jag förklarade att jag enbart anlitar Mercedes )
Jag går därifrån och hen går efter mig och tjatar vidare om vad jag ska göra hit och dit! !!

Hade lust att slita av mig håret när jag till sist sa att NU MÅSTE JAG ÄTA MIDDAG!
Herregud vad den här människan kan göra mig vansinnig ibland! !!

Det hade varit en sak om personen sa vad hen hade gjort och sedan släppte det. Men som idag tex.
Jag står och inspekterar en repa på bilen, hen går mot mig och frågar vad jag gör.
Jag svarar att någon har repat bilen idag eller igår.
Hen säger att 《b's》 kompis känner någon som kan reparera bla bla bla bla det är inte värt att betala på Mercedes när b's kompis (som varken hen eller jag någonsin har träffat ) kan göra det svart! ?!? Jag säger att det vågar jag ej och jag vill ha papper på allt som görs med bilen (har även försvarat mig i en liknande fråga tidigare där jag förklarade att jag enbart anlitar Mercedes )
Jag går därifrån och hen går efter mig och tjatar vidare om vad jag ska göra hit och dit! !!

Hade lust att slita av mig håret när jag till sist sa att NU MÅSTE JAG ÄTA MIDDAG!
Herregud vad den här människan kan göra mig vansinnig ibland! !!

Ja förståeligt att man kan bli tokig på sånt, det är nog bäst att förklara för hen vad som blir fel. Eller säga väldigt tydligt att du har en plan och att endast det bästa är gott nog för bilen. :) Men säger man inte ifrån tror jag det kommer fortsätta i all oändlighet.

Bry-face sa alltid min yngsta lillasyster när hon var typ 12 och trotsig. Tycker det är typ den responsen som du kan ge. Eller bara strunta i. Personen lär ändå aldrig ändra på sig.

Jag tänker att det är dig själv och din irritation du behöver lära dig att hantera, egentligen inte den andra personen.

Jag har en "påtvingad" relation på liknande sätt. En person som gnäller om allt och ingenting. Jag har svurit många gånger över den. Min make säger att det är bara jag som lider av det och ja, god poäng. Samtidigt har jag känt mig så retad att jag faktiskt var tvungen att åtgärda. Talade om precis vad jag kände om olika saker och att jag inte har energi till detta och bad personen att sluta vara otrevlig vilket det var i det här fallet. Det har hjälpt i några månader i alla fall. Nu säger vi max hej till varandra trots att vi bor nära inpå varandra. Oftast låtsas vi som om den andra inte existerar, det är enklast ;)

Liknande trådar

Relationer Gammal användare med nytt nick på grund av känsligt ämne och jag MÅSTE få ventilera och höra utomståendes perspektiv. Jag insåg tidigt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
19 685
Senast: TinyWiny
·
Kropp & Själ Och man egentligen mest känner sig fånig? Egentligen har det här väl hållt på av och till sedan några år tillbaka men mest de senaste...
Svar
3
· Visningar
3 210
Senast: Meggan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V
  • Kattbilder #10