Hansbos vita, randiga svettäcke...

A

ang

Tycker jag verkar fungera bra, är det nån som har ett? Och vart köper man det - gärna så billigt som möjligt?!

Hansbos combitäcke, som det heter, är ett jättebra svettäcke. Jag hade ett till min gamla häst, men det passar tyvärr inte på min nya så jag måste motvilligt sälja det.
De har en tendens att vara ganska dyra, men leta efter ett begagnat täcke om du vill köpa lite billigare. Annars säljer Börjes dem för 700:- : www.borjes-tingsryd.se.

Jag har ett som jag fick med när jag köpte en häst sommaren-96. Det är tvättat ett antal gånger men är fortfarande jättebra. Rekommenderas starkt. :bow:

Hansbotäcket är ett oerhört bra täcke. Dock blir dom smutsiga :cry:.

Rekommenderas starkt!! :)
Jag köpte mitt av en tokig man i Sala... Han hade haft inbrott eller nåt och sålde ut dem för 395:-
Konstig butik hade han iaf, och konstig var han själv... :D
"De där har man under bandagen, förstår du. Men du får nog klippa av de du ska ha bak, för de brukar vara för långa där." (Jag stod och tittade på bandageunderlägg... :D)

Bara jag som inte tkr det funkar???? :confused:

Jag anser att dom är bra om hästen är lite våt och man måste täcka den fär natten, då kan man lägga ett sånt under.

Men som "tork-täcke" så anser jag att fleece torkar hästen mkt snabbare!

Dessutom finns det inga gjordar på det, så det glider snett och skaver.... Hållbart är det visserligen, och kan tvättas på 60 grader.... Men inget täcke jag skulle rekommendera om man bara hade råd att köpa ett ända svett täcke.....

dom är jättebra!
jag har ett som är minst tio år gammalt,tvättat jätte många gånger och det funkar fortfarande utmärkt :D

Liknande trådar

Utrustning Jag skulle så gärna vilja ha ett eget hästsläp. Problemet har varit att jag bara har B-kort och ingen bil som kan dra. Nu står jag dock...
2
Svar
20
· Visningar
980
Senast: tara
·
Utrustning Såg igår att de ridstövlar jag använder i hoppsadeln har gått sönder. Har ett par andra som jag tycker mycket om men som är för små, så...
2
Svar
23
· Visningar
935
Senast: Ajda
·
Utrustning Jag behöver köpa en ny ridhjälm. Min nuvarande köpte jag 2013 när jag började rida (!!!) och den är verkligen long overdue. Jag är en...
Svar
7
· Visningar
735
Senast: Blyger
·
R
Utrustning Jag skulle vilja fråga om nån har tips på ben skydd som INTE blir för varma! För som nog domflesta vet så är det ju inte bra för senorna...
Svar
13
· Visningar
979
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka