Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det är ingen hävstång på detta bett då tyglarna fästes direkt i bettringen och sidostyckena skall sitta i de små ringarna högre upp. Baucher och Hanging cheek är samma bett, trevligt bett som ligger stabilt i hästarnas munnar. Det är dock tvetydigt om tredelat är tillåtet på tävling eller ej (Hööks har väl dock bara ett tvådelat) då Ridsportsförbundet gett olika svar, och då det endast är det tvådelade som är avbildat i TR.
Jag köpte och provade bettet på min häst. När man tar i tyglarna så drar man ner nackstycket på tränset vilket ger ett litet tryck på hästen. Hästen svarade väldigt bra på det och sökte sig neråt.
Idag var första gången på läänge hon haft framåtbjudning på en träning! Ska testa bettet några gånger till och sen byta tillbaka till det vanliga tre delade igen och se om det är någon skillnad. Men idag gick hon väldigt fint på det så jag är väldigt nöjd med det!
Kostar 199kr på hööks, märket är globus.
?Det låter som om du har satt bettet upp och ner. De små ringarna ska vara upptill på bettet.
I TR Dressyr finns ett bett som kallas Hanging cheek snaffle med lite hävstångseffekt som är godkänt är det samma bett som H**ks kallar Baucher Horsepower? Tycker de ser väldigt lika ut.... Någon som rider/tävlar på detta/dessa bett som kan delge några tankar/erfarenheter?
Det låter som om du har satt bettet upp och ner. De små ringarna ska vara upptill på bettet.
?
fattar inte ? ts har väl imte på ngt sätt antytt detta ?