Hane som skvätter

Pippilula

Trådstartare
Hjälp! Har en 8 månaders dvärg pinscherhane som skvätter inne hos sin dagmatte. Han gör det även om de just varit ute. De har tre honhundar. Vad kan man göra för att få honom sluta? Detta känns ju inte alls kul :(

Sv: Hane som skvätter

Ha på skvättskydd inne ett tag. I vissa fall är det en fas för unghanar som går över, det är ju spännande med lukter i främmande hus. Har man tur kan de tycka att skvättskyddet är lite jobbigt att kissa i och slutar. Skvättskydd/markeringsskydd finns att beställa på internet.

Sv: Hane som skvätter

Någon av dom som nyss löpt?
Min gjorde så en gång hos min särbo när hans tik löpte....gick fram och kissade på vardagsrumsbordet :(
Han var 7½ mån då.
Han fick ett mer begränsat utrymme avskilt med kompostgaller tills hon löpt färdigt. Sen tvättade särbon alla mattor och skurade golven ordentligt för att få bort så mycket löpdoft som möjligt. När vi kom dit 2 veckor senare så skvätte han inte en enda gång på hela helgen :)

Liknande trådar

Hundträning Hej jag har en tax hane på 1,5 år. (Kastrerad) Det känns som att jag inte har någon auktoritet hemma alls. Han lyssnar sällan på ”nej”...
Svar
2
· Visningar
469
Senast: Kajsalisa
·
Hundavel & Ras Hej! Någon här som har gråhund eller erfarenhet? Vi står just nu på kö på en kull som ev föds i januari om de tog sig. 2a plats på en...
Svar
9
· Visningar
974
Senast: _Taggis_
·
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
902
Senast: inverterad
·
Hundhälsa 2018 tog jag lite hastigt och lustigt emot en liten omplacering som for illa i dåvarande hem. Hunden var och är trots det relativt glad...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 311
Senast: Tonto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar