Hane som skvätter

Pippilula

Trådstartare
Hjälp! Har en 8 månaders dvärg pinscherhane som skvätter inne hos sin dagmatte. Han gör det även om de just varit ute. De har tre honhundar. Vad kan man göra för att få honom sluta? Detta känns ju inte alls kul :(

Sv: Hane som skvätter

Ha på skvättskydd inne ett tag. I vissa fall är det en fas för unghanar som går över, det är ju spännande med lukter i främmande hus. Har man tur kan de tycka att skvättskyddet är lite jobbigt att kissa i och slutar. Skvättskydd/markeringsskydd finns att beställa på internet.

Sv: Hane som skvätter

Någon av dom som nyss löpt?
Min gjorde så en gång hos min särbo när hans tik löpte....gick fram och kissade på vardagsrumsbordet :(
Han var 7½ mån då.
Han fick ett mer begränsat utrymme avskilt med kompostgaller tills hon löpt färdigt. Sen tvättade särbon alla mattor och skurade golven ordentligt för att få bort så mycket löpdoft som möjligt. När vi kom dit 2 veckor senare så skvätte han inte en enda gång på hela helgen :)

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Först och främst vill jag vara tydlig med att jag ALDRIG skulle skaffa en hund om jag inte är absolut 100% säker på att jag har... 2 3
Svar
43
· Visningar
2 278
Senast: __sofia__
·
Övr. Hund Min lilla omplacering är en kvick och spänstig sak - hoppar med lätthet över våra boxdörrar i stallet till exempel. Jag har en helt...
Svar
14
· Visningar
1 057
Senast: Roheryn
·
Övr. Hund Hej! Jag måste bara få skriva av mig. Vid ett flertalet tillfällen när jag är ute och går med mina två Cane corsos så möter vi... 3 4 5
Svar
83
· Visningar
5 728
Senast: Nota
·
Hundträning Hej jag har en tax hane på 1,5 år. (Kastrerad) Det känns som att jag inte har någon auktoritet hemma alls. Han lyssnar sällan på ”nej”...
Svar
2
· Visningar
554
Senast: Kajsalisa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka