Natacha
Trådstartare
Hej! Jag har ett litet problem med min ponny, i hoppningen så blir han så taggad så jag får inte stopp på han. Mot hinder så sticker han och efter sticker han och bockar ofta... Han lägger tungan över bettet tror jag, men han är jättekänslig i munnen, har man ex kedja får han panik och stegrar och även med andra starka bett. Just nu rider jag på antingen ett tredelat med fasta ringar eller ett rakt med fasta ringar. Han går rätt bra på dem men jag får inte nån kontakt med han mot och efter hinderna... Det går så snabbt att det blir farligt och jag blir även rädd då jag inte är en jättesäker hoppryttare. Han var inte såhär innan, han fick en skada och fick stå i ett halvår och efter det har han vart såhär pigg och galen, innan var han hopptrött jätteloj och vägrade rätt mycket. han vägrar fortfarande men inte lika illa men istället sticker han från mig... Någon som har nåt tips på hur jag får lite mer kontroll? Jag vill att hoppningen ska kännas kul för båda för just nu gör han lite som han vill jag jag sitter på som en vante...