han skäller har nån en lösning

B

bernersennen tjalle

hejhej min valp e 10 veckor han skäller dock bara när han vill ha nåt typ står jag i köker lagar mat skäller osv vill ha bort de vill ej ha en hund som skäller jo möjligtsvis om nån ringer på dörren,kan ju ej ge han uppmärksamhet hela tiden så nån som har ett litet råd.
 
Sv: han skäller har nån en lösning

Låt han bara vara du har skaffat en valp låt han då vara en valp.

Va gör det om han vill ha igång dig? han tröttnar efter en kort stund om han inte får nån uppmärksamhet ändå.

Finns det nåt härligare än när valpen bara vill vara med i allt man gör?.
 
Senast ändrad:
Sv: han skäller har nån en lösning

Jag har aldrig förstått det där med att fok vill ha bort valparna i från sig. Han vill ha din trygghet och är bara 10 veckor.

Låt honom vara.

//E
 
Sv: han skäller har nån en lösning

Ignorera skällandet och pussa på honom när han blivit tyst istället. Då lär han sig snart vad som funkar. Kom ihåg att ofta uppmärksamma honom när han är tyst, så att han får sitt kontaktbehov tillfredställt.
 
Sv: han skäller har nån en lösning

asså snälla du klart han skA få vara valp jag e me han 24 timmar om dygnet de jag menar är att han kanske får leka lite själv oxå.men ska ej låtsas om när han sätter igång då kanske han tycker jag e tråkig om börjar leka själv.
 
Sv: han skäller har nån en lösning

men hallå jag är me min hund 24 timmar om dygnet lekar hela tiden me han ger han uppmärksahet han somnar i mitt knä de jag menar är att han kanske ska leka lite själv.vad snackar du om att man vill ha på valparna har jag aldrig sagt,klart att han ska få vara valp.TRYGGHET ja de har han ligger på en madrass på golvet en han kom så han ska känna sig riktig trygg somnar då oftast brevid mig på min arm.så snälla du lägg ner de där me att jag vill ha bort min valp.
 
Sv: han skäller har nån en lösning

oki asså jag brukar busa me han då men efter ett tag så låsas jeg inte höra då lägger han sig ner då böjer jag mig ner o pussar honom.han brukar oftast somn i mitt knä sen efter en stund går han iväg.tack för ditt svar du förstod vad jag menade,en del som svara har ju missupp fattad vad jag menar klart han ska få vara valp han e ju mitt allt.
 
Sv: han skäller har nån en lösning

Låt han bara vara du har skaffat en valp låt han då vara en valp.

Va gör det om han vill ha igång dig? han tröttnar efter en kort stund om han inte får nån uppmärksamhet ändå.

Finns det nåt härligare än när valpen bara vill vara med i allt man gör?.

hej asså jag ger min hund uppmärksamhet klart han ska vara valp du har ju missuppdfattad allt kanske jag skrev tokigt jag menade att om jag typ har lekt me han 1-2 timmar så sen måste jag ju laga mat skäller han då så tar jag fram en leksak o sätter mig ner en stund men han måste ju leka lite själv,jag e me min hund 24 timmar om dygnet har tagit en madrass på golvet så han sover me mig,valp ja de är underbart.
 
Sv: han skäller har nån en lösning

Jag har aldrig förstått det där med att fok vill ha bort valparna i från sig. Han vill ha din trygghet och är bara 10 veckor.

Låt honom vara.

//E

snackar du om vill ej få bort honom som valp just nu e han min bebis som jag e me 24 timmar om dygnet,trygghet jadu de har han de kan jag lova tagit en madrass på golvet så han sover me mig där,men jag skrev nå tokigt så jag förstår om du missuppfattad de hela ,menar att jag kanske då har lekt me han 1-2 timmar sen kanske jag måste laga mat,han skäller jag tar fram en leksak till han.men skitsamma jag som skrev tokigt,men min hund är mitt allt.
 
Sv: han skäller har nån en lösning

Okej, men då tycker jag ändå att du ska ta det lugnt med honom.

Hur gammal är du? Kanske oförskämd fråga, men jag blir nyfiken :D

//E
 
Sv: han skäller har nån en lösning

Okej, men då tycker jag ändå att du ska ta det lugnt med honom.

Hur gammal är du? Kanske oförskämd fråga, men jag blir nyfiken :D

//E[/QUOTsnälla du jag tar de lungt me min hund du värkar inte ha fattat nåt,vi leker hela tiden men ibland så måste man laga mat blir bara så änslig när han skäller är väldigt överbeskyddad som jag då måste släppa,tror jag e orolig i onödan men som sagt han e ju mitt allt.ålder vad har de me de här o göra ja tycker du är oförskämnd om du bara visste jag bryr mig om min hund så självklart tar man ju åt sig när du skriver som du gör.:banana:
 
Sv: han skäller har nån en lösning

Låt han bara vara du har skaffat en valp låt han då vara en valp.

Va gör det om han vill ha igång dig? han tröttnar efter en kort stund om han inte får nån uppmärksamhet ändå.

Finns det nåt härligare än när valpen bara vill vara med i allt man gör?.

hej jodå han får vara valp men jag tror du har missuppfattat asså är me honom hela tiden,han får igång mig redan när han vaknar men jag tycker de är skoj.blir glad när han kommer upp o ger matte en puss:rofl: han får vara me på allt,jag skrev nå lite tokigt.men tack för ditt råd.idag har vi varit ute mycket o lekt då får han springa av sig lite.när vi kommer in vill han sitta i mitt knä tills han somnar.:)
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 583
Senast: fixi
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
8 069
Senast: Migo
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 173
Senast: Snurrfian
·
Hundhälsa Hej Min valp på 12 veckor som har varit någorlunda rumsren (ca 0-4 olyckor om dagen), säger alltid till eller så ser man när han behöver...
Svar
4
· Visningar
1 194

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp