Han kissar som ett djur

flugskit

Trådstartare
Kan det vara något fel på min lilla hund? Han har börjat kissa JÄTTE mkt. I dag har han hunnit kissa inne 4 ggr, och då har han inte varit själv hemma så länge. Max 4 timmar.
Vanligtvis brukar han vara hemma själv 4-5 timmar utan att kissa inne, och nu hade han hunnit kissa 3 ggr.

Släppte ut honom och då kissade han 2 ggr inom loppet av 5 min. Vid 2 somnade jag på soffan och nu när jag vaknade hade han hunnit kissa inne IGEN. Kan det vara något fel på honom?


Valpen i fråga är en goldenhane på ung. 5 månader.
 
Sv: Han kissar som ett djur

Kissar han mycket eller mest småpinkar? Ser han annorlunda ut när han kissar nu mot förut, t ex annan ställning osv? Kan ju vara urinvägsinfektion eller något liknande...

Rolig rubrik :D trodde hundar var djur? :rofl:
 
Sv: Han kissar som ett djur

Vad jag kan se på mattorna så är det mycket kiss det är frågan om. Det är rätt stora blöta fläckar.
Jag har faktiskt inte lagt märke till någonting annorlunda. Han "sittkissar" som vanligt. (Han går väldigt snyggt under namnet "sittkissarn" hos mina bröder och bekanta;))

Hahah, ja. Men... ja... som ett STORT djur :angel:
 
Sv: Han kissar som ett djur

har för mig att de kan kissa mycket om de ätit t.ex. choklad. men då finns ju många andra symptom, är det bara kissningar?
 
Sv: Han kissar som ett djur

Vi matar honom varken med choklad eller vanlig mat. Jo, han kissar bara. Tycker det är så konstigt bara, förut kissade han normalmycket och kunde hålla sig om dagarna.
 
Sv: Han kissar som ett djur

Det kan vara i protest också. Han kanske inte vill vara ensam hemma så långa stunder. 4 timmar är ändå ganska lång tid...
 
Sv: Han kissar som ett djur

Kan ju vara läge att ta honom till en veterinär för att utesluta att det är något fysiskt fel på honom.
 
Sv: Han kissar som ett djur

Kan ju vara en idé. Kanske ringer och rådgör med någon veterinär först, blir så långt att åka annars.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej Min valp på 12 veckor som har varit någorlunda rumsren (ca 0-4 olyckor om dagen), säger alltid till eller så ser man när han behöver...
Svar
4
· Visningar
1 194
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 644
Senast: fixi
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 194
Senast: Snurrfian
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 046

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp