Han har våldtagit min dotter i nästan tio år

Utan stödet från er här vete katten i vilket skick jag skulle vara idag faktiskt. Det har tagit fruktansvärt hårt på mig i alla fall men utan er hade jag nog bott på psyk tror jag.

Tänkte dra en uppdatering igen.

Jag fick veta att han inte kommer få någon obevakad permission, han är tydligen inte lämpad för det. Men ut kommer han, juli nästa år då han enligt praxis suttit 2/3 av tiden, för så fungerar systemet. Milde himmel om ni anade vad trött jag är på att höra liknande saker. Vart han kommer bosätta sig vet jag inte, möjligheten finns ju att han söker och får ny identitet, det är tydligen inte helt ovanligt att brottslingar som honom får sånt.

Dottern sökte kontaktförbud för hon ville ha den lilla trygghet som det pappret kunde ge henne, ett ynkligt litet papper som i alla fall teoretiskt skulle hindra honom från att söka upp henne, ringa eller skriva brev till henne. Och hon nekas... För han utgör inte ett hot mot henne anses det.

Det snällaste jag kan säga om det här är att systemet suger stenhårt och brottsoffer är inte skit värda.

Barn som fått sina liv förstörda är inte ens värda ett jävla papper som för dom kan betyda lite lugn i sinnet men inte ens det kan samhället ställa upp med. Det är fan patetiskt

Den andra dottern kom iväg till Japan och har pluggat där ett år med otroliga resultat (top 3 i sin klass om jag minns rätt)

Tack igen för den styrka jag får av att läsa stödet i den här tråden, om och om igen när jag behöver.
Så bra att han inte får någon obevakad permission!
Men det är ju helt vansinnigt att dottern inte får något kontaktförbud. Har ni överklagat det (det görs till tingsrätten)? Det skulle jag verkligen rekommendera, jag kan inte tänka mig annat än att det slant i huvudet på den åklagare som fått det på sitt bord. Jag skummade lite snabbt i "Kontaktförbud, en handbok" där det står bla vad som kan ligga till grund för utfärdandet av kontaktförbud. Jag fattar inte vem som skulle kunna få det om inte din dotter...

Så bra att han inte får någon obevakad permission!
Men det är ju helt vansinnigt att dottern inte får något kontaktförbud. Har ni överklagat det (det görs till tingsrätten)? Det skulle jag verkligen rekommendera, jag kan inte tänka mig annat än att det slant i huvudet på den åklagare som fått det på sitt bord. Jag skummade lite snabbt i "Kontaktförbud, en handbok" där det står bla vad som kan ligga till grund för utfärdandet av kontaktförbud. Jag fattar inte vem som skulle kunna få det om inte din dotter...

Då lämnade vi dessutom med kopior på brev han har skrivit till både mig och henne. till mig har han skrivit att "Det här är något som jag och dotter och dotter ska reda ut sedan." Han har också skrivit att han hoppas att vi ska kunna träffas och prata sedan och flera liknade saker om hur han vill ha kontakt. Och hon nekas. Det är fan skamligt.

Då lämnade vi dessutom med kopior på brev han har skrivit till både mig och henne. till mig har han skrivit att "Det här är något som jag och dotter och dotter ska reda ut sedan." Han har också skrivit att han hoppas att vi ska kunna träffas och prata sedan och flera liknade saker om hur han vill ha kontakt. Och hon nekas. Det är fan skamligt.
Reda ut? Precis som om allt var ett litet missförstånd. Som sagt skamligt att hon nekas kontaktförbud! :rage:

Men fy fan, jag blir både ledsen och förbannad ,jag kan bara föreställa mig hur ni känner... Försök överklaga, som sagt!

Vi väntar istället för att överklaga, vi har ett år på oss innan han kommer ut och nu när vi vet att han inte råkar komma förbi här på permission så söker vi om när det närmar sig, i tid för att hinna överklaga då sådana här ärenden ska handläggas skyndsamt.

Jag har funderat att kontakta politiker ang det här, men varje gång jag börjar skriva så blir det en roman av det. Unga brottsoffer kommer också bli vuxna och att börja vuxenlivet med det bagaget och en vuxenvärld som dessutom hugger henne i ryggen samtidigt som gärningsmannen duttas på med dunvantar. Det är inte rätt väg att gå, det är jag övertygad om.

Klart han borde få kontaktförbud men om det inte går igenom och han upprepar att ta kontakt fastän döttrarna inte vill så kanske det kan anses som ofredande eller olaga förföljelse.
Har ni telefoner som ni kan spela in samtalen på, ifall att han ringer?

Vi väntar istället för att överklaga, vi har ett år på oss innan han kommer ut och nu när vi vet att han inte råkar komma förbi här på permission så söker vi om när det närmar sig, i tid för att hinna överklaga då sådana här ärenden ska handläggas skyndsamt.

Jag har funderat att kontakta politiker ang det här, men varje gång jag börjar skriva så blir det en roman av det. Unga brottsoffer kommer också bli vuxna och att börja vuxenlivet med det bagaget och en vuxenvärld som dessutom hugger henne i ryggen samtidigt som gärningsmannen duttas på med dunvantar. Det är inte rätt väg att gå, det är jag övertygad om.
Juridiken kring kontaktförbud och överklaganden ger jag mig inte in i, det saknar jag kompetens för. Och juridiska råd brukar vara vanskligt att söka på buke.

Men jag tänker att det kanske är bra för henne - och dig - att inte hänga upp er för mycket på ett kontaktförbud just nu? Hon har ju faktiskt fått avslag och det kan ni nog inte påverka.

Men ni kanske kan skapa ett kontaktförbud på egen hand. Ni får skapa en vägg mellan henne och honom. Och den väggen får vara - du. Du får förhindra kontakt. Se till så att hon slipper svara i telefon, se sms, öppna mail och brev.

(Du klarar det. Dina flickor litar på dig, de litar så mycket på dig att de orkade bryta sig loss och komma till dig och berätta. Och kom ihåg hur stark du kände dig när du vittnade. Du är starkare än han och det kommer du att vara när han kommer ut också).

Så du kanske ska ägna det här året åt att försöka stärka din dotter i att hon inte behöver ha kontakt med honom, juridiskt förbud eller ej. Han kan skriva brev tills fingrarna blöder, hon behöver inte svara. Och du kan säga till henne att du tar smällen, allt han vill går via dig - och du bara avvisar honom.

(Under tiden, samla alla hans kontaktförsök. Men för er egen skull, läs inte, öppna inte. Men, som sagt, jag har ingen juridisk kompetens men jag kan tänka mig att det inte räcker att anmälaren inte vill bli kontaktad, jag kan tänka mig att det också krävs något mått av förföljelse/trakasserier från den amäldes sida. Och sparar ni alla hans kontaktförsök så har ni förmodligen snart grund för en ansökan om kontaktförbud, till slut borde det kunna anses vara förföljelse).

Jag förstår om det där avslaget gör att ni svackar just nu, men jag hoppas ni tar er upp igen. Herregud, om ditt ex förstod hur mycket större din och tjejernas kraft är än hans, så skulle han inte våga kontakta er, han skulle ligga i ett hörn och suga på tummen ...

Försök att fortsätta kämpa för kontaktförbud. När jag var yngre blev jag misshandlad under ett års tid och efter rättegången fick han kontaktförbud i ett år, fick sedan förlängt ett år efter det då han kontaktade mig samma dag som kontaktförbudet "gick ut".
Från början var det meningen att jag inte skulle fått något kontaktförbud alls.

Det var nog under den perioden med kontaktförbud som jag verkligen kunde slappna av och påbörja läkning.
Håller tummarna för er och att ni får kontaktförbud.

Verkar svårt att få till kontaktförbud i såna här lägen, det måste finnas en klar risk för framtida brott. När min bror släpptes ur häktet (handlade också om våldtäkter) blev jag lovad besöksförbud (hette det då) men sen blev det inte så då risken för nya brott var för liten. Tycker det är helt sjukt, som om brotten som redan begåtts inte är tillräckligt illa.

Dottern sökte kontaktförbud för hon ville ha den lilla trygghet som det pappret kunde ge henne, ett ynkligt litet papper som i alla fall teoretiskt skulle hindra honom från att söka upp henne, ringa eller skriva brev till henne. Och hon nekas... För han utgör inte ett hot mot henne anses det.

Det här känns faktiskt som ett övergrepp till. Jag mår illa.

Klart han borde få kontaktförbud men om det inte går igenom och han upprepar att ta kontakt fastän döttrarna inte vill så kanske det kan anses som ofredande eller olaga förföljelse.
Har ni telefoner som ni kan spela in samtalen på, ifall att han ringer?
Ringa lär han inte göra då det måste nsökas och godkännas från Kriminalvården och då han inte har några telefonnummer att ringa på så blir det svårt för honom. Ja vi har alla oreggade kontantkort av det skälet att han inte ska hitta numren ens om han försöker. Det går väl att få tag i om han vill men vi försöker i alla fall göra det svårt för honom. Det innebär också att det är ganska enkelt att bara byta nummer om han börjar ringa.

Jag hör till "the silent majority" som har följt din tråd från början men inte kommenterat tidigare. Jag mådde faktiskt så illa att jag inte klarade av att skriva något förnuftigt.

Tack för din uppdatering och jag är så glad för att ni alla har tagit er igjenom den här svåra tiden med både hälsan och förståndet i behåll. Att din dotter kunde genomföra sina studier i Japan tror jag är något av det bästa som kunde ske för henne. Har varit mycket i Tokyo och älskar japansk kultur och mat.

Kontaktförbud är ett stort ingrepp i en människas liv därav de strikta begränsningarna för utfärdande. Därmed inte sagt att jag tycker det är riktigt att neka din yngsta dotter kontaktförbud, man borde kunna lägga större vikt vid hennes trygghet och avlasta henne, och er, begränsningarna som det innebär att behöva hålla sig "undan". Överklaga när det närmar sig frigivning, det skulle jag göra.

Fortsatt trevlig sommar till Citron-familjen!:love:

Nu kan jag berätta en sådan där fantastisk nyhet: Dottern gifte sig i Japan och nu är hon och mannen hennes här för att förhoppningsvis stanna i alla fall ett par år. För familjen utökas i slutet av november om allt går som det ska.

Jag ska bli Mormor!

Nu kan jag berätta en sådan där fantastisk nyhet: Dottern gifte sig i Japan och nu är hon och mannen hennes här för att förhoppningsvis stanna i alla fall ett par år. För familjen utökas i slutet av november om allt går som det ska.

Jag ska bli Mormor!

Åh där började jag gråta... Jag är så himla glad för eran skull :heart Jag önskar dig och de dina allt gott i världen :love:

Liknande trådar

Övr. Barn Finns så mycket kloka människor här så jag vill fråga, kanske finns något man kan göra som man inte har tänkt på. Min väninna levde...
Svar
14
· Visningar
3 300
Senast: krambanan
·
M
Övr. Barn Bakgrund: Vi har en tioårig flicka, ganska känslig sak som vi redan från början fått stötta och pusha i alla situationer. Hon blir lätt...
Svar
11
· Visningar
2 654
Senast: Sonic76
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama