Han har våldtagit min dotter i nästan tio år

Sv: Han har våldtagit min dotter i nästan tio år

KL
Citron är den bukefalist som jag har tänkt på flest gånger under det gångna året. Gång på gång har mina tankar gått till henne och småcitronerna och jag instämmer helhjärtat i mandalakis motivering.

kl

Även jag instämmer av hela mitt hjärta! :bow: Citron verkar vara en fantastisk människa och mamma, och jag tror och hoppas att 2013 blir citronfamiljens år!
Skriver under på Apollos idé!

KL
Citron är den bukefalist som jag har tänkt på flest gånger under det gångna året. Gång på gång har mina tankar gått till henne och småcitronerna och jag instämmer helhjärtat i mandalakis motivering.
Kan bara hålla med!!!!

Jag brukar inte summera det gångna året och göra listor.

Men ett litet undantag ska jag göra - och det är att utnämna min personliga Årets Bukefalist. Och det är - citron!:laugh:

Den åttaarmade juryns motivering är: för hennes enastående styrka och mod när hon med kärlek och känsla lotsade sina flickor ut ur mörkret.

Gott nytt 2013, hela citronfamiljen:bow:

KL

:bow::bow:
Instämmer till fullo med ovanstående och önskar den otroligt starka och modiga Citron med familj ett Gott Nytt 2013! :love:

Knapplån

Här rinner tårarna kan jag säga...Av stolthet och glädje.

Utan er hade jag inte orkat och nu precis som då känns ordet tack så oerhört litet och otillräckligt.

Det här året har varit en resa genom helvetet, flera gånger om. Jag hoppas och önskar att ingen annan ska behöva göra om den. För ärligt talat det var ett uruselt turistmål...

Jag har lärt mig mycket, skrattat, gråtit, skrikit och kramats. Älskat och älskar fortfarande, hatat och hatar fortfarande. Tvivlat på mig och min förmåga att hålla ihop, jag har varit rädd, osäker och skräckslagen.

Mitt i allt detta har jag haft er...Som dagbok, som stöd, som pepp och vänner jag inte känner irl. Någon gång hoppas jag få träffa er för att ge er varsin stor varm kram för det ni gjort för mig och för mina barn.

Tack för era vackra ord och för att ni har funnits för mig och för oss.

:bow::love::bow::love::bow:

Ett gott nytt 2013 önskar jag er alla också :)

Och jo, jag börjar arbetsträna på Studifrämjandet i början på januari. Jag ska hålla på med lajv, rollspel och spelkultur. Med ungdomar och mina intressen.
Livet ser så mycket ljusare ut nu än för ett år sedan...Förra nyår spenderades i kartonger inför flytten till en större lägenhet...

Tack igen och mängder med kramar!

Gott Nytt År Citron!
Jag hoppas så att 2013 skall bli ett underbart år för er.
Ett år som kompenserar för det elände som har varit.

KL

Hur har det gått för er under året? Hoppas att det har fortsatt i samma positiva riktning!

Vi läker sakta men säkert. Året som gått har för barnen varit bra, de två äldsta döttrarna var på sina drömmars resa i somras, 3 veckor till Japan. Jag höll på att oroa sönder mig men det gick bra allting. Äldsta dottern tar studenten i juni och har sökt en ettårig språkutbildning i japan så hon far iväg i juli i år om hon kommer iväg.

Jag fick själv ett av mina bästa och värsta år samtidigt, jobbet var underbart samtidigt som jag följde min bästa väninna genom hennes kamp mot cancer. Den väninnan som var med när barnen berättade, där de yngsta barnen var efteråt, min klippa, tvillingsjäl och det närmaste en syster jag någonsin haft. Den 15 november, 2 år och fyra dagar efter att barnen berättade tog jag farväl när cancern tog henne ifrån mig.

Mitt liv känns som en dålig bok mellan varven, så mycket saker som drabbar en person känns nästan lite overkligt. Men det är bara att bita ihop, ta smällen och fortsätta kämpa.

Jag har lärt mig att jag är stark, för jag är inte ensam. Jag har vänner omkring mig som helhjärtat ställer upp och stöttar, peppar och bryr sig. En del har jag aldrig träffat eller har ens namn på(alla ni älskade Bukefalister såklart) och utan alla er och alla vänner, familj och andra så hade jag aldrig orkat ta mig igenom allt elände.

Vi tar en dag i taget och fortsätter kämpa. Tack för att ni finns!

Jag tänkte på er häromdagen, vad härligt att få höra av dig! Om jag någonsin blir mamma hoppas jag kunna vara hälften så bra för mina barn som du är för dina :love:

Det låter som ni klarat er bra, med tanke på allt som varit.
Tragiskt med din väninna, sso, om inte redan nu så kommer du att tänka på henne med värme. Hon har gett dig mycket men du har återgäldat det många gånger om, bara genom att finnas o genom att hon fått se er resa mot läkning.

Tack för att du låter oss få veta hur det går för er.

Jag tänkte också på er häromdagen. Först när jag själv fick en liten dotter insåg jag vilken omänsklig styrka du måste besitta. Att du och dina flickor är starka förstod jag ju innan, men när man plötsligt är förälder själv blev det mer påtagligt.

Kan jag vara en hälften så stark mor åt min dotter som du är åt dina döttrar kommer jag vara stolt över mig själv.

Även jag har tänk på dig under året och tittat i tråden ibland!

Jättetråkigt med din vän :´)
Jag hoppas det går bra för dig och tjejerna och att du uppdaterar någon gång igen framöver!

Så tragiskt med din bästa vän, jag beklagar verkligen!

Men samtidigt är det härligt att se hur dina flickor har gått vidare. Deras Japanresa tror jag är ett tecken på det. Fantastiska döttrar och fantastisk mamma!

Tänkte dra en uppdatering igen.

Jag fick veta att han inte kommer få någon obevakad permission, han är tydligen inte lämpad för det. Men ut kommer han, juli nästa år då han enligt praxis suttit 2/3 av tiden, för så fungerar systemet. Milde himmel om ni anade vad trött jag är på att höra liknande saker. Vart han kommer bosätta sig vet jag inte, möjligheten finns ju att han söker och får ny identitet, det är tydligen inte helt ovanligt att brottslingar som honom får sånt.

Dottern sökte kontaktförbud för hon ville ha den lilla trygghet som det pappret kunde ge henne, ett ynkligt litet papper som i alla fall teoretiskt skulle hindra honom från att söka upp henne, ringa eller skriva brev till henne. Och hon nekas... För han utgör inte ett hot mot henne anses det.

Det snällaste jag kan säga om det här är att systemet suger stenhårt och brottsoffer är inte skit värda.

Barn som fått sina liv förstörda är inte ens värda ett jävla papper som för dom kan betyda lite lugn i sinnet men inte ens det kan samhället ställa upp med. Det är fan patetiskt

Den andra dottern kom iväg till Japan och har pluggat där ett år med otroliga resultat (top 3 i sin klass om jag minns rätt)

Tack igen för den styrka jag får av att läsa stödet i den här tråden, om och om igen när jag behöver.

Man kan inte annat än häpna över hur systemet funkar eller snarare inte funkar. Det är så fruktansvärt beklagligt. Hur kan någon mena att han inte utgör ett hot mot din dotter? hur kan någon mena att hon inte ska få den lila ynka tryggheten? Hur kan de mena att vad hon är utsatt för inte ens är värt ett kontaktförbud? Hur är det möjligt? jag dock inte det minsta förvånad. Kvinnor och barn står ju liksom längst ner på skalan. Fyfan rent ut sagt!

Tragiskt att höra om vilka brister det finns i stödet för brottsoffer. Men jag blir fortfarande glad över hur bra ni verkar ha klarat er. Verkligen en av bukes starkaste och mest minnesvärda trådar någonsin!

Liknande trådar

Övr. Barn Finns så mycket kloka människor här så jag vill fråga, kanske finns något man kan göra som man inte har tänkt på. Min väninna levde...
Svar
14
· Visningar
3 300
Senast: krambanan
·
M
Övr. Barn Bakgrund: Vi har en tioårig flicka, ganska känslig sak som vi redan från början fått stötta och pusha i alla situationer. Hon blir lätt...
Svar
11
· Visningar
2 654
Senast: Sonic76
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama