Han har inte kommit över exet! *långt*

Sv: Han har inte kommit över exet! *långt*

Det där är inte min kaka.

Dels kan jag själv inte inleda något innan jag är över det gamla och dels vill jag ha samma uppmärksamhet och odelade intresse tillbaka.
Sedan fungerar jag som så att när jag träffar rätt så blir alla andra per automatik extremt ointressanta. Det gäller både gammalt och nytt, jag ser helst att jag har liknande effekt på min partner.
 
Sv: Han har inte kommit över exet! *långt*

Egentligen inte min heller. Men vad har jag för val?
Jag älskar den här killen och jag vill ge det här ett rejält försök innan jag väljer att ta avstånd från det hela.

Känns skönt ända att ha sagt ifrån rejält och pratat ut om det. Han kommer hem i morgon kväll och då kommer vi gå igenom det igen och se vart vi står efter att ha låtit allt sjunka in.
 
Sv: Han har inte kommit över exet! *långt*

Egentligen inte min heller. Men vad har jag för val?
.


Jag älskade min sambo ungefär lika mycket som mig själv och det var bland det vidrigaste jag gjort när jag lämnade honom pga hans tveksamhet och funderingar på en annan kvinna.
Det spelade för min del ingen roll hur mycket jag älskade honom, att leva med någon som inte ser mig som det enda och självklara valet är inte ett alternativ. Att stanna hade brutit ned mig och troligen hade han avskytt mig tillslut pga hur jag påverkades av hans velande.

Min frånvaro hjälpte honom att få klarhet.
 
Sv: Han har inte kommit över exet! *långt*

Ta det lugnt, alla har ett bagage.

Jag tänkte mycket på mitt ex när jag gick in i min nuvarande relation. Kände att jag hade älskat mitt ex mer än jag älskade sambon.
Nu älskar jag sambon precis lika mycket. Och skulle aldrig vilja byta honom mot exet. Det kände jag även i början av relationen: att jag inte ville byta honom mot exet, även om jag då hade älskat honom mer.
 
  • Gilla
Reactions: rtf
Sv: Han har inte kommit över exet! *långt*

Jag tar't lugnt:)

Ditt svar kändes bra att höra. Hjälper mig att förstå honom mer och vad han går igenom.
 
Sv: Han har inte kommit över exet! *långt*

Hej min vän.Du kan inte styra hans känslor utan bara dina egna. Det hedrar honom att han är ärlig. Kan du acceptera vad han säger eller kastar du hellre bort ert förhållande för att du inte är den absolut enda han har känslor för?
Man kan ha känslor för många på många olika nivåer, men kom ihåg att han valt att vara med dig. Lycka till !
 
Sv: Han har inte kommit över exet! *långt*

Lära sig älska mig...hrmpf!
Exakt!!! Blir helt förvånad över alla som ba äsch alla har bagage. Hallå vadå bagage, min snubbe säger på fullaste allvar att han ska lära sig älska mig. Inte en chans att jag hade kunnat stanna.
 
Sv: Han har inte kommit över exet! *långt*

Det där är ett väldigt underligt råd, tycker jag. Jag hade aldrig stått ut i ett förhållande där jag hade så liten trygghet att jag ville kräva något sådant. Och jag hade blivit rätt vansinnig om min partner hittat på ett liknande krav.

Man kan begära det på olika sätt. Det jag menade var att man kan önska att han ska göra så för att det skulle få en att känna sig tryggare i sitt förhållande. För min del så var det enda sättet att komma över mitt ex, att släppa all kontakt. Att ha koll på sitt ex via FB är inte bästa sättet att gå vidare. Man kan lägga fram det som ett råd, och om det inte tar, säga att man blir sårad av det.
 
Sv: Han har inte kommit över exet! *långt*

Exakt!!! Blir helt förvånad över alla som ba äsch alla har bagage. Hallå vadå bagage, min snubbe säger på fullaste allvar att han ska lära sig älska mig. Inte en chans att jag hade kunnat stanna.

"Skulle kunna lära sig älska mig lika mycket" stod det, tycker att det är en viss skillnad.

Det var ju inte länge sedan det tog slut mellan pojkvännen och exet, TS och han blev tillsammans kort efter uppbrottet (som uppenbarligen var väldigt jobbigt för honom) och har inte varit tillsammans speciellt länge. Att vara förälskad i någon (vilket jag antar att killen är i TS) är en helt annan sak än kärleken och tryggheten man (förhoppningsvis) känner till sin partner i ett längre förhållande. Sådant växer fram med tiden, så är det bara. Att "lära sig" är klantigt uttryckt, men jag förstår faktiskt vad han menar. Man måste låta det ta tid.

TS frågade och han var ärlig, vilket han också var redan från början.
 
Sv: Han har inte kommit över exet! *långt*

KL

Nu har vi hunnit prata igen och jag vet inte om jag blev så mkt klokare av det.

Det positiva är ändå att när jag nämnde att det där om att han kanske har svårt att släppa själva sveket/dumpningen så sa han att det mkt väl kunde vara så. För det kom så plötsligt och i samma veva kom alla starka känslor för henne.
Han kände alltså inte lika starkt under tiden dom var tillsammans. Men det fick mig att fundera...ska det verkligen behöva bli såhär stormigt för att han ska inse att han älskar mig såpass mycket som han påstår?

Försöker att inte tänka så mkt på det här utan gå vidare men ibland blir jag bara arg för att han låter mig bearbeta saker åt honom/oss, hittar lösningar och komma med förslag. Fick han välja så skulle han bara fortsätta som om inget har hänt och säkert fortfarande sukta efter sitt ex typ. :meh:

Kan tillägga att dom var tillsammans i ungefär 1.5 år. Alltså inget långt förhållande även om det var hans första riktiga.
 
Sv: Han har inte kommit över exet! *långt*

ska det verkligen behöva bli såhär stormigt för att han ska inse att han älskar mig såpass mycket som han påstår?

Hur menar du nu ?
Han påstår en sak och då borde han väl liksom inse samma sak.
Jag tror nog att det snarare är du som måste lita på vad han säger och inse att han älskar dig så mycket som han påstår
 
Sv: Han har inte kommit över exet! *långt*

Jag tror på honom men nu är han så förvirrad med vad han egentligen vill att jag blir precis lika förvirrad.
 
Sv: Han har inte kommit över exet! *långt*

Exakt!!! Blir helt förvånad över alla som ba äsch alla har bagage. Hallå vadå bagage, min snubbe säger på fullaste allvar att han ska lära sig älska mig. Inte en chans att jag hade kunnat stanna.


Typ.

Det här låter annars som vad som klassiskt inträffar när en
dumpad går in i något nytt för tidigt.
Själv undviker jag alltid nyseparerade, det är som att be om
problem, oavsett vem som dumpade.


En risk med en sådan som inte helt kallnat med sitt ex är att
exet inte brukar ha några större problem att få uppmärksamhet
när hen vid senare tillfälle har lite bekräftelsebehov.


Ts
Kan du leva med killen och inte låta dig påverkas av dina
misstankar och negativa funderingar?
Risken är annars att han lämnar dig för ditt svarta jag.
Ingen orkar med uppsynen och ljudet från en gnällig.
 
Jag är så förvirrad just nu att jag behöver andras synvinklar på det här, för jag är rädd att jag inte kan tänka helt klart eller logiskt.

Ända sen jag blev ihop med min sambo har jag känt av att han inte riktigt har kommit över sitt ex och att han älskade henne mycket mer än mig. Men jag försökte att slå bort det och på ett sätt bara leva med den tanken/känslan.

Men tillslut kommer man till en punkt där man inte kan hålla det inombords längre.. man vill ha sanningen.
Jag berättade för honom i förgår kväll om mina tankar och känslor samt om mina misstankar att han inte har kommit över henne...

Bad honom att säga sanningen och inte linda in det i något bara för att inte såra mig ( han har en tendens till att göra det). Han förnekade ingenting utan
svaret blev att han "skulle kunna lära sig älska mig lika mycket", att han fortfarande hade känslor kvar för henne men att det blir bättre hela tiden.
...Att han älskade mig till 99% och att det är mig han vill ha nu. Ingen annan.¨

Jag fick alla min farhågor besannade och jag var på ett sätt förberedd på att höra dom..men det gjorde så ONT ändå. Att han fortfarande går och tänker på henne, har känslor för henne...att han älskade henne mer än mig.

Vi pratade halva natten och grät båda två och jag slängdes mellan att känna ilska, smärta och kärlek...för jag älskar ju den här killen även om jag just nu är helt hjärtkrossad.

Nästa dag så var han jätte go mot mig, ville kramas hela tiden och knappt släppa mig. Sa att han nu insåg att han hade tagit mig lite för givet och att han hade fått en "nytändning", att han hade inte alls känner samma sak för sitt ex nu.
Men jag gick och hade en klump i halsen. Ville ena stunden skrika åt honom för i nästa krama om honom och återgå till det vanliga.

Finns det någon här som har varit i samma situation? Är det vanligt att ha känslor för sitt ex när man är i ett nytt förhållande?

Jag vet inte vad jag ska göra nu. Om jag orkar med att vara med honom när jag vet att han fortfarande har känslor för sitt ex. Att jag är nr 2an.:(

Jag tycker inte du är tvåan. Snarare tvärt om att han vill att det ska vara ni två.

Jag har en sambo sedan 3 år och jag tänker fortfarande på vissa ex då och då. Man kommer ihåg stunder som var jävligt bra eller sidor hos exet som jag aldrig sett hos min sambo osv..

Det finns ju en anledning till varför det tagit slut. Glöm aldrig det.

Om din sambo fortfarande har kontakt eller umgås med sitt ex hade jag nog varit mycket mer bekymrad dock. Det framgår inte av ditt inlägg.
Jag har noll kontakt med mina ex och vad jag vet har min sambo noll kontakt med nåt av sina ex, första året dock stalkade ett ex till honom honom men hon träffade sedan en ny och slutade bry sig om oss.
 
Jag tycker inte du är tvåan. Snarare tvärt om att han vill att det ska vara ni två.

Jag har en sambo sedan 3 år och jag tänker fortfarande på vissa ex då och då. Man kommer ihåg stunder som var jävligt bra eller sidor hos exet som jag aldrig sett hos min sambo osv..

Det finns ju en anledning till varför det tagit slut. Glöm aldrig det.

Om din sambo fortfarande har kontakt eller umgås med sitt ex hade jag nog varit mycket mer bekymrad dock. Det framgår inte av ditt inlägg.
Jag har noll kontakt med mina ex och vad jag vet har min sambo noll kontakt med nåt av sina ex, första året dock stalkade ett ex till honom honom men hon träffade sedan en ny och slutade bry sig om oss.
Tråden är från 2013!
 
Jag tycker inte du är tvåan. Snarare tvärt om att han vill att det ska vara ni två.

Jag har en sambo sedan 3 år och jag tänker fortfarande på vissa ex då och då. Man kommer ihåg stunder som var jävligt bra eller sidor hos exet som jag aldrig sett hos min sambo osv..

Det finns ju en anledning till varför det tagit slut. Glöm aldrig det.

Om din sambo fortfarande har kontakt eller umgås med sitt ex hade jag nog varit mycket mer bekymrad dock. Det framgår inte av ditt inlägg.
Jag har noll kontakt med mina ex och vad jag vet har min sambo noll kontakt med nåt av sina ex, första året dock stalkade ett ex till honom honom men hon träffade sedan en ny och slutade bry sig om oss.
Hir hittade du ens tråden? 😁
 

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Dagbok När jag varit ute och snurrat i världen något år, och insett att min plats inte fanns därute heller så bestämde jag mig för att fördriva...
Svar
0
· Visningar
1 437
Senast: miumiu
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 364
Senast: Imna
·
Relationer Hej! Jag skriver under nytt konto för att slippa bli igenkänd. Jag har varit tillsammans med samma man i närmare 30 år och har under...
4 5 6
Svar
101
· Visningar
20 834
Senast: Tufs
·
Relationer I vilken ände ska jag börja ens försöka förklara det som har hänt, mina tankar och allt kaos som just nu omsluter mig.. Jag får försöka...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
34 544
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp