Jag är så förvirrad just nu att jag behöver andras synvinklar på det här, för jag är rädd att jag inte kan tänka helt klart eller logiskt.
Ända sen jag blev ihop med min sambo har jag känt av att han inte riktigt har kommit över sitt ex och att han älskade henne mycket mer än mig. Men jag försökte att slå bort det och på ett sätt bara leva med den tanken/känslan.
Men tillslut kommer man till en punkt där man inte kan hålla det inombords längre.. man vill ha sanningen.
Jag berättade för honom i förgår kväll om mina tankar och känslor samt om mina misstankar att han inte har kommit över henne...
Bad honom att säga sanningen och inte linda in det i något bara för att inte såra mig ( han har en tendens till att göra det). Han förnekade ingenting utan
svaret blev att han "skulle kunna lära sig älska mig lika mycket", att han fortfarande hade känslor kvar för henne men att det blir bättre hela tiden.
...Att han älskade mig till 99% och att det är mig han vill ha nu. Ingen annan.¨
Jag fick alla min farhågor besannade och jag var på ett sätt förberedd på att höra dom..men det gjorde så ONT ändå. Att han fortfarande går och tänker på henne, har känslor för henne...att han älskade henne mer än mig.
Vi pratade halva natten och grät båda två och jag slängdes mellan att känna ilska, smärta och kärlek...för jag älskar ju den här killen även om jag just nu är helt hjärtkrossad.
Nästa dag så var han jätte go mot mig, ville kramas hela tiden och knappt släppa mig. Sa att han nu insåg att han hade tagit mig lite för givet och att han hade fått en "nytändning", att han hade inte alls känner samma sak för sitt ex nu.
Men jag gick och hade en klump i halsen. Ville ena stunden skrika åt honom för i nästa krama om honom och återgå till det vanliga.
Finns det någon här som har varit i samma situation? Är det vanligt att ha känslor för sitt ex när man är i ett nytt förhållande?
Jag vet inte vad jag ska göra nu. Om jag orkar med att vara med honom när jag vet att han fortfarande har känslor för sitt ex. Att jag är nr 2an.