Han går på pottan...

Status
Stängd för vidare inlägg.
W

Warmia

Min kompis har en son på 6 månader, och han går på pottan....
Jag tycker det är helt otroligt för jag har aldrig hört att en sådan liten klarar sånt. Men jag är ofta hos henne och jag har sett det flera gånger, enligt dom så har han nu inte haft en blöt blöja på 1,5 vecka.
 
Sv: Han går på pottan...

Han kan varken gå eller sitta själv så när han börjar gnälla och han fortsätter gnälla tar dom honom till pottan och håller i honom. Ibland är det inte pottan han vill till och då fortsätter han att gnälla/skrika annars blir han helt tyst och gör vad han ska göra....
 
Sv: Han går på pottan...

Låter som de kört EC (elimination communication)

Det går ut på att lära sig barnens signaler när det är dags att göra något, och sedan sätter man barnet på potta, eller håller över handfatet om barnet är litet. Tror man kan börja redan när bebisen är pytteliten.

Har aldrig provat, finns säkert någon som kan förklara bättre.
 
Sv: Han går på pottan...

Jag har träffat ett par som körde blöjlöst med sitt barn från början. De lärde sig signalerna och barnet som var 6 mån när jag träffade det, visade tydligen att det var dax att gå på toa, för båda föräldrarna reagerade på något jag inte märkte. Hur ballt som helst!
 
Sv: Han går på pottan...

Våran son har bajsat på toaletten sedan han var 7 månader. Han blev jättehård i magen efter att han började få riktig mat och en läkare rekomenderade oss att sätta honom på pottan eftersom det var lättare att få ut allt där. Det hjälpte och efter att vi prickat rätt några gånger på en vecka var han jätte irriterad var gång han försökte bajsa i blöjan. När han var runt ett år så började han peka på toan var gång han kissat och nu när han är 18 månder så har han inte blöja hemma. Pottan vill han däremot inte se. Det ska vara riktiga toaletten med ring.
 
Sv: Han går på pottan...

Vi har hållit vår son över toan när han ska bajsa (och ibland när han ska kissa) sedan han var fem veckor. Han är åtta månader nu.

Vi har dock inte ambitionen att ha honom helt blöjfri. Men ofta får han sova utan blöja när han sover mitt på dagen. Han kissar ju inte när han sover, och när han vaknar tar vi honom till toan. Skönt för rumpan att slippa blöja några timmar!:)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 457
Senast: Modest
·
Övr. Barn Ett barn i dotterns förskolegrupp försöker tvinga henne att konstant leka med henne. Gör inte dottern det så blir det andra barnet...
2
Svar
23
· Visningar
1 694
Senast: Inte_Ung
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
442
Senast: tara
·
Småbarn Jag har en dotter som är snart 6 år (början av sommaren) som är väldigt känslig. Det var, och är, även jag. Så jag kan känna igen mig i...
Svar
7
· Visningar
1 153
Senast: Praefatio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp