Sv: Han bet mig!
det är jag övertygad att det går o ändra sig även om hunden blockerad.
Men på ett sånt ställe så kan man inte ta några risker o lämna en sån hund till ex en familj som går bet o lösa det o då blir stämnda för de är sönderbitna så då tar man det säkra för det osäkra, sen får de in så mycket hundar att det inte finns tid o träna bort det heller.
bettysmatte skrev:Huh ja, och jag tänker på ett avsnitt av "Djurpolisen". De hade räddat en hund som var gudasnäll, men han klarade inte ett av testen för att kunna bli adopterad av en ny matte/husse. Det GICK inte att ta matskålen ifrån honom när han åt (de testade med en "fuskhand" på en pinne). Hunden blev livsfarlig och högg omkring sig. Man kan ju tänka sig hur det hade gått om ett litet barn närmat sig denna hund när den höll på att äta... Otäckt!! Den hunden blev avlivad, och jag antar att det inte gick att träna bort beteendet.
det är jag övertygad att det går o ändra sig även om hunden blockerad.
Men på ett sånt ställe så kan man inte ta några risker o lämna en sån hund till ex en familj som går bet o lösa det o då blir stämnda för de är sönderbitna så då tar man det säkra för det osäkra, sen får de in så mycket hundar att det inte finns tid o träna bort det heller.