Han är här nu!

P

pippi27

Ja, Jesper, den nya bc´n. Det har gått mycket bättre än jag väntat mig. Jag hade ställt in mig på en stresspelle som jag skulle börja med att få ner på jorden. Så fel jag hade :) Han är störtcool!
Vissst, han är osäker och lite rädd av sig men inte så att han springer och gömmer sig för minsta lilla.
Han lyssnar bra, faktiskt väldigt bra med tanke på att vi inte känner varandra. Han är väldigt uppmärksam på mig och när vi är ute släpper han mig inte ur blicken. Har inte haft honom lös än men han går i ett långt snöre - en körtöm på 12m- så han har stor frihet ändå. Hittills har han inte gått så långt bort från mig att tömmen blir sträckt.
Vi får se hur det blir när han boat in sig lite mer och får bättre kondition. Han har ganska taskig kondis, mina kortpromenader verkar vara jätteprommisar för honom :p
Han är väldigt matglad och gör sitt bästa för en levergodis. Suveränt det, då har jag lättare att klicka in honom. Den förra ägaren har använt klicker men det verkar inte som om dom riktigt haft koll på hur den funkar för Jesper har inte fattat vad klicket betyder. Jaja, det ska nog gå rätt fort för honom att koppla det.
Har försökt få till en bra bild på honom men så fort jag knäpper så vänder han bort huvudet :smirk: Jaja, sätter in en bättre bild så fort det blir nåt vettigt av det.
Jesper.jpg
[/IMG]

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 602
Senast: fixi
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 171
Senast: Juli0a
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 641
Hundhälsa Hej! TLDR: Är det någon som har erfarenheter av bakbensvaghet som bieffekt av en medicin? Hur lång tid tog det att lösa sig, om det...
Svar
2
· Visningar
2 213
Senast: Icfafn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka