urkella
Trådstartare
Har jag rätt att göra det ? Sålde en häst för 4 månader sedan och dom skulle ha honom på avbetalning. Fick en mini-shettis som delbetalning när dom hämtade honom som vi sa gick som handpenning (värde 12 000) så ska ha 28000 till av dom. Vi sa att den jag sålde går som foderhäst tills han är fullbetald, vilket vi satte midsommar som slutdatum samt att dom skulle sätta in minst 2000 i månaden. Jag har inte fått in ett öre ut av dom sedan dom hämtade honom. När jag försökt få tag på dom har dom sagt att dom ska sätta in i dagarna eller så är inte deras telefon igång. Fick därför maila deras dotter (som har honom) att har jag inte fått in minst en viss summa tills slutet på mästa vecka kommer jag göra en polisanmäla om att ta tillbaka honom. Kan jag göra så ? Det står i kontraktet att han är säljarens egendom till fullo fram tills han är fullbetald och nu har dom ju bara betalat handpenningen om man ser det så. Tycker jag gett dom många chanser nog nu. Samt att jag inte ens fått passet på shettisen fast han står som min
Känner mig verkligen blåst utav dessa människor nu