Hämta nya hästen ?

K

Koko_

hej!
I mitten av augusti ska jag ev. hämta hem den nya pållan.
Ska åka ca. 20 mil. Hur många stopp ska jag göra under dom 20 milen? Räcker det med ett stopp? Två?
Hur skulle ni göra ?

/Tacksam för svar, som alltid! :D

Hur gammal och åkvan är hästen?
Jag brukar normalt sett inte stanna alls under en resa på bara 20 mil.

Hästen är 14 år gammal och har åkt mycket i sitt liv.
Okej, jag tänkte att jag bara skulle stanna till och vattna och vädra transporten lite om det är väldigt varmt, vilket inte är så troligt om det här vädret fortsätter :smirk: !
Tack för ditt svar ! :)

Det gör ju inget att stanna och vattna om den överhuvudtaget är en sån som dricker. :)

Jag menade mer att du inte ska känna dig tvungen, resan tar ju bara 2.5 timme som mest. :)

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 601
Senast: Shaggy
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
23
· Visningar
1 601
Senast: super
·
Träning Hej! Vi har två islandshästar som står på mina föräldrars gård, valack 23 år och sto 16 år. Vi har haft dem i många år och tidigare red...
Svar
12
· Visningar
1 236
Katthälsa Hej, I förra veckan hittade vi vår fina hankatt Sigge påkörd i skogen. Då hade han legat och tryckt i 6 dagar. Vi åkte direkt till...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 994

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka