F

Fjunet

Jag behöver lite information om hamstrar. Vad är en guldhamster och vad är en dvärghamster? Vad äter de? Hur stora burar borde de ha? Får båda av hamstersorterna plats i dessa plaströr, hus och dylikt som säljs? Vilka är bäst som tamdjur?

Sv: Hamstrar

Båda kan använda hus och plaströr som säljs. Lättast tam vet jag faktiskt inte eftersom jag bara haft guldhamster men det har inte varit några problem allas att tämja! :)

visst skrev du samma sak på zoonen eller hur?
guldhamstrar blir lättare tam än dvärg, men dvärg kan också bli jättetama!

Guldhamstrar i "utställnings" storlek får INTE plats i plaströren utan det har hänt att dom har fastnat i dom.
Små zoo-guldisar (100-130 g) kan få plats i dom dock.
Jag skulle däremot inte chansa.
En bra uppfödd guldhamster är tam från första början och likaså dvärghamstrar. Tom roborovski.
Hade en robbe som varje gång jag stoppade ner handen i buren klamrade sig fast och vägrade släppa/hoppa ur. Hon ville ut :D

Liknande trådar

Fordon Efter att maken köpt en helelektrisk city car i kombination med att jag börjat med häst på en lite mer seriös nivå igen och slutat...
2
Svar
34
· Visningar
1 210
Senast: Derivata
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
2 984
Övr. Hund Min snart fem månaders dvärgpudel tycker Mush inte är såhär jättegott. Hon äter, men jag får truga henne. Hon ska egentligen äta nio...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
4 741
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
2 868
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Kattraser bomba mig med info