hamsterhjul???

Jag som alltid har trott att de såg bra :confused: Men tänk vad gulligt med en hamster som boxas med spegelbilden :D Och så skulle ju buren se mycket större ut ;)
Ja typ plåt iaf. Har en botten här hemma i plåt till gammelråttorna och den är hur fin som helst, gammal och icke rostig. Ska ta och måla på den sen :)
Man kan ju ha en massa burar på varann :idea: Och ställa de i en ring typ med öppning så har man som ett hamsterrum mitt i vardagsrummet :D

funderar lite på det här med hamsterhjul. personligen tycker jag att det är djurplågeri, att inte kunna stimulera djuren på annat sätt än genom en i allra högsta grad onaturlig metod som frammanar ett stereotypt tvångsbeteende.

Vad har du för alternativ för att ge djuren den motion dom behöver?

Jag har då aldrig haft en bur på 35kvm!

Kan man inte ha en tillräckligt stor bur till djur ska man inte ha det djuret över huvud taget, svårare än så är det inte.

Bra svar!

Eller så får man kompensera!

Har man fåglar, så har man säkerligen inte en hel skog!
Eller?

Nej, men alla fåglar kräver inte en hel skog heller.

Att kompensera en hamster med hjälp av ett hjul är inte direkt någon bra kompensation. Skaderisken är alldeles för hög, risken att bli beroende är alldeles för hög, hjulen är ofta så små att deras ryggar blir deformerade... Och hur naturligt är det egentligen för en hamster att springa och springa men inte komma någotstans? El tillräckligt stor bur med tunnlar, pinnar, bon, maten utspridd så att de får leta är så mycket bättre kompensation än ett sketet hjul.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka