S

stjarnfall

Systerns hamster har nåt problem med ena ögat, han kan inte öppna det helt och det är nåt slem där.. Har varit så någon dag tydligen.. Kan vi ta bort det på något sätt? Fuktat papper? Man vill ju inte råka peta den i eller skada ögat :crazy: Hjälp? Eller ska vi bara låta det vara? Han är jättepigg och så annars, verkar inte sjuk på nåt sätt

Sv: Hamster

Prova att badda det med lite ljummet vatten på en bomullstuss.

Hjälper inte det så kontakta veterinär, det kan ju vara en ögoninfektion

om det var som en röd finne (i menisko stolek) så är det en hamster finne... jag har en hamster som fick en finne, vi viste inte vad det var och hur vi skulle göra med den så vi åkte till vetrinären:banana: hon sa att det var en finne och att den INTE var falig (skönt det:smirk: ) hon sa att vi skulle låta den vara och om den började... vad ska man säga: störa ögat så skulle vi åka till vetrinären igen så fick dom skära ett snitt i den... efter ett tag försvann den:rofl:

vet itne vad det heter men jag brukar ta på mig och kaninen när ögonen är skitiga:

ögondroppar eller vad det heter som man droppar in i ögat..saltvatten är det i...

kolla så att hamster är torr om nosen är nosen inte torr är det bara att gå till vetrinären och få penselin för förkyldning

Liknande trådar

Övr. Djur Har postat innan om vår sjuka hamster som haft alla möjliga problem som en hamster kan råka ut för typ. Krokiga tänder som behövts...
Svar
1
· Visningar
1 084
Senast: Lyan
·
Hundhälsa Jag har en liten tik som har haft ett helt gäng juvertumörer. Hon är opererad 3 gånger för det, hon blir väldigt påverkad av dessa...
2
Svar
28
· Visningar
2 724
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 015
Senast: Anonymisten
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu är det påsk igen och det är den värsta hög tiden förmig. Så justnu på minner väldigt mycket om väldigt jobbiga saker. Men det är ändå...
2
Svar
32
· Visningar
2 098
Senast: Flixon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar