M

Mira_love

Heej.
Jag har en liten tjejhamster på 6månader :love: . Jag undrar lite om hon kan äta hö (hö speciellt för kaniner mm som säljs i djuraffärer.) ellerär de farligt för hamstar?:confused:
Tacksam för svar, snabbt som attan ;) :p
/erika

Sv: Hamster

Hamstrar ska inte äta hö och helst inte ha det i buren heller, eftersom det kan irritera deras kindpåsar om de stoppar det på sig. Höet kan sticka hål därinne så det blir inflammationer m.m.

Vet iofs folk som ändå haft hö i buren till hamstern (för att boa med, inte äta), och det har gått bra, men det är dumt att chansa. Och äta det behöver de som sagt INTE.

Okeej, vilken tur att jag inte la in det då... :d
Fick lite av min kompis somhar kanin för jag tänkte pröva att ge hamstern det men ville höra efter om det verkligen va så bra...
aajja... tack så jättemkt, och förresten, vet du vilka pinnar/kvistar hamstar kan äta?
/erika

Grenar från fruktträd (äpple t.ex.) är ett rätt säkert kort när det gäller djur.

Ett litet tips till nästa sommar!
Eftersom dom inte får ha hö och kan bli strypta av vadd så visste jag inte vad jag skulle hitta på som bomaterial åt min madam.
Men det var på sommaren, så jag satte helt enkelt igång och plockade en massa gräs på gräsmattan, sedan la jag det på en kartongbit i solen och lät det torka i några dagar.
Voliá! Hö som är mjuk och anpassat till kindpåsar:D :D

Okej men går

○ Björk
○ Äppelträd
○ Rönnbär
○ [Gran] bra??:confused:

Vill ju liksom inte riktigt att min lilla skrutt ska fara illa :D
Tack för hjälpen!:bow:

oo :Dokej..!
Men min hamster har ett plasthus, i frm av en svamp, jag vet att vissa säger att de inte ska ha det, men min hamster mår hur bra som helst, och ser jag att hon mår dåligt av de, skulle jag ju ta bot det direkt... :) Hon har även sina egna påhitt, hon välter nämnligen huset så att de ligger på sidan och sedan bygger hon en egen vägg av spån, och sedan så är de öppet ovanpå.. :smirk: Hon är så söt!
Nu tänker säkert ni: men va fan, hamstern tycker ju huset är för litet:crazy: , men jag kan lugna er, det är inte för litet..! :p
Kramar ;)

Liknande trådar

Däggdjur Jag har ett sjukt sug efter ett nytt husdjur. Vill egentligen ha kanin eller hund, men det funkar inte med nuvarande boende och stall...
2
Svar
21
· Visningar
2 865
Senast: Scata
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 605
Senast: Enya
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 729
Senast: Mia_R
·
Kropp & Själ Skitlöjlig tråd kommer detta bli, men jag måste!! Jag tycker att det är oerhört läskigt att prova nya saker. Jag har som liten fått...
Svar
14
· Visningar
1 165

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25

Hästrelaterat

Omröstningar