Hamster med matolja i pälsen?

Nera

Trådstartare
jag tror att mitt lilla hjärtegull har fått lite matolja på pälsen!

Jag smörjde motionshjulet förra veckan och för några dagar sen såg jag att hon såg "blöt" ut i pälsen och kom fram till att hon måste fått matolja på sig när hon sprungit i hjulet!

Är detta farligt?
Vad ska jag göra för att lättast få bort det?

Klantiga klantiga mej, dumma mej!

Sv: Hamster med matolja i pälsen?

Ocm det är vanlig matolja så är det inte alls farligt. Det får min hamster hela tiden.
Hon tar bort "kletet" själv när hon känner obehag av det.
Annars kan du ta en papperstuss med ljummet vatten och stryka över försiktigt. Det kommer nog ta bort det mesta.

Okej, det jag var orolig för var att hon inte skulle få det värmeskydd hon behöver när det blir så.

men det kändes lugnande att höra! Tack för svaret! :bow:

Prova att blöta lite papper/bomull och stryk över fläcken så ska du se att det försvinner! Det där med värmeskydd har jag inte en anning.

mmm, men jag tror hon har fått bort lite själv nu så jag kanske bara så låta det vara kvar, hon lär ju få bort det själv till slut. hon visar inte heller något obehag av det

haha nej givetvis inte!
nej men det var bara en tanke som slog mej sådär

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag behöver få läsa om hur andra haft det när de diagnostiserats med förtjockad slemhinna. Så hjälp mig, snälla. Jag var på gyn (fr o m...
Svar
2
· Visningar
737
Senast: malumbub
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 180
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 449
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 699
Senast: Lhas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama