halvt om halvt hästrelaterat...

schelin_j

Trådstartare
Det finns ju ett par trådar under gnägg som är lite halvt om halvt hästrelaterade...det vill säga trådar där de som skriver har bundits samman på grund av ett intresse för tex. en ras men som sedan har lärt känna varandra och tramsar och pratar om det mesta under solen. Jag har förstått att det inte är helt populärt och funderar nu över om det inte går att lägga dessa trådar någon annanstans där det kan vara ok?

När man lärt känna ett "gäng" folk så som vi gjort i shiretråden och som ridtravartråden kanske är det bästa exemplet på så blir det ju automatiskt att man tar upp både hästrelaterade frågor OCH helt andra saker. Kan man inte skapa ett forum någonstans (kanske under senior - allmänt och hästrelaterat eller liknande) där det är ok att prata om båda delarna?

Sv: halvt om halvt hästrelaterat...

a040.gif

Amen... :bow:
Bra idé annars får vi ju hitta på andra alternativ än Buke, och det vore ju lite tråkigt.

Word :bow:

Det blir ju väldigt mycket internt i de här trådarna, vilket naturligtvis inte är kul för dem som inte är med.
Kunde man lägga dem någonstans på Buke där de inte stör någon vore det toppen!

Buke har varit en boplats och grogrund för dessa goa kompisgäng, det vore så trist om vi inte fick vara kvar längre :(

Word :bow:

Det blir ju väldigt mycket internt i de här trådarna, vilket naturligtvis inte är kul för dem som inte är med.
Kunde man lägga dem någonstans på Buke där de inte stör någon vore det toppen!

Buke har varit en boplats och grogrund för dessa goa kompisgäng, det vore så trist om vi inte fick vara kvar längre :(
håller med!
buke (och bl.a. ridtravartråden) har bidragit till några av mina bästa vänner, och hjälper en i så himla mycket. visst är det ridtravarna vi har gemensamt, men det finns ju så himla mycket mer man vill dryfta med varandra!

såklart kan vi hitta någon annanstans att vara om vi inte får hålla på som vi gjort, men det är ju synd, för det är ju här på buke vi börjat en gång, och här vill iaf jag vara kvar, om jag får :love:

Om inget händer, dvs. det inte blir någon lösning på "problemet" så startar jag upp ett snackforum på min server om c:a en vecka. Det är inget hot, det är ett löfte.

Nu är det Gunnar som har bollen. ;)

Det är förstås en lösning att söka sig till andra forum etc. men det som vore så tråkigt med en sådan lösning är att vi då tappar möjligheten att hitta nya shire/tinker/ridtravar/frieser etc. etc. vänner...

Det är ju så roligt när det dyker upp någon ny och vill vara med. Flyttar man till någon privat server etc. så tappar man ju åtminstone mycket av chansen att nya personer ska hitta dit!

Snälla snälla Gunnar?

Jag förstår inte så mycket av detta alls om jag skall vara ärlig.

Det är inte så att det hela handlar om någon typ av missförstånd?

Jag har sett att det finns en låst tråd inne på Gnägg. Om man tittar på moderatorns regler för Gnägg står det att trådar låses när de får över 1000 inlägg.
Vad jag förstår är det detta som har hänt.

Om det är något annat är ni välkomna att skriva det här eller skicka PM, när jag väl lyckats rensa min box.

*svarar istället för TS*
ja, grejen med alla långkörarna är ju att de låses efter 1000 inlägg men då får man såklart starta en ny. kruxet är väl (iaf med vår ridtravartråd) att vi gärna halkar in och pratar om saker som inte har med hästar att göra, utan kanske mer vardag, det blir lite mer "chattliknande" så att säga. eftersom det inte hör hemma på gnägg så har iaf vi nu fått villkoret att hålla oss till hästarna, eller inte ha någon tråd alls.

önskemålet är väl alltså ett "mellantingsforum" där vi kan prata både om våra hästar, och om vardagliga saker, så som vi gjort, "mot reglerna" nu...

Vad säger ni om Lek & Tjatter då? Går det inte att starta en ny tråd där?

ja, det har iaf vi i Ridtravartråden funderat över.. men skulle vi få prata häst där då?

Det tycker jag väl inte ska vara något hinder? Nu är ju inte jag moderator för L & T men lättsamt tjatter om en massa olika saker, däribland häst ska väl inte vara något bekymmer hoppas jag. :)

Släng iväg ett PM till tifo eller ullo och hör med dem.

Jag håller med LenaH.

Lek & Tjatter bör vara utmärkt i så fall.

Ja lek och tjatter kanske är något - om det är så att man får diskutera häst där också!

Jag trodde att det var som på Senior - att det bara var "icke hästrelaterat" som skulle vara där! Men om det alltså inte är så så kan det ju vara en bra lösning.

Ja lek och tjatter kanske är något - om det är så att man får diskutera häst där också!

Jag trodde att det var som på Senior - att det bara var "icke hästrelaterat" som skulle vara där! Men om det alltså inte är så så kan det ju vara en bra lösning.

Vi får väl försöka hitta en gyllene medelväg. Om jag hänger med här så tenderar trådarna att bitvis fjärma sig från "Gnägg" efter ett tag och då är "Lek&Tjatter" ett lämpligare forum. Jag föreslår att vi testar.

Egentligen fjärmar de sig INTE från Gnägg efterhand, snarare böljar samtalen fram och tillbaka och hamnar IBLAND utanför Gnägg. Allra mest pratar vi om våra hästar faktiskt :D men samtalsämnena tenderar liksom att flyta iväg. Just nu i ridtravartråden tex...en diskussion om det milda vädret och leriga hästar i hagen rände iväg till att handla om genustillhörighet :rofl:
Förr eller senare kommer vi alltid tillbaka till hästarna igen.

För att bespara moderatorn gråa hår och tårar i ögonen har vi nu följt tipset och startat en shiretråd under lek och tjatter...

Liknande trådar

R
Relationer Konstig rubrik kanske men jag ska förklara. Jag har iprincip alltid varit väldigt blyg och så. Och ända från jag var liten så um gicks...
2
Svar
35
· Visningar
1 748
Hästvård Självklart ska veterinär kontaktas på måndag, men jag vill ändå höra vilka åkommor det kan tänkas handla om. Är så orolig. Vår lilla 20...
2
Svar
35
· Visningar
4 171
Senast: Sirap
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 329
  • Artikel Artikel
Bukefalosnyheter Idag för 25 år sedan lades dessa sidor som numera heter Bukefalos.se för första gången ut på internet. Det har för det mesta varit...
Svar
5
· Visningar
22 161
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama