Damsadelsryttarinna
Trådstartare
Har både häst och ryttare enskilt fått 62% i nationell MsvA inom den senaste 24 månaderna kan de tillsammans starta MsvA direkt
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag tror inte att någon arrangör har lust att kontrollera säg 120 ekipages kval gällande först procenten, sen att dom har ridit för olika domare och sen även domarnas behörighet.
120 ekipge !!??
I dag, 2015, med TDB och allt så borde det inte vara så särskilt svårt att lösa.
När det gäller t.ex hundutställningar så får hundarna inte ha fått sina cert för samma domare för att kunna få ut championatet. Om man kan hålla reda på hundratals eller tusentals hundar så borde väl ändå några stackars dressyrekipage per tävling inte vara så himla besvärligt. Kan man tycka.
Det är ju bara att bygga in kontroll i tdb om man inför det ....Ja 120 ekipage är 3 klasser. Inte speciellt ovanligt för en arrangör en tävlingshelg. Jag vet inte hur det går till på en hundutställning men gissningsvis sitter det inte en ideell ponnymorsa typ i sekretariatet som har lust att slå upp varje enskilt ekipage i tdb. Jag tror du överskattar tdb och dess betydelse. Tex skulle dom kunna ha en anmälningsspärr om man inte är kvalade men eftersom resultat inte skickas in och/eller försvinner på vägen så funkar inte det systemet särskilt bra.
heart@smulan87 som sagt tidigare så himla tråkigt med din fina häst ! Men det viktiga som du säger är ju att det ändå nu ser ljust ut ! Unnar dig bättre tider nu framöver i att slippa oron och veta att hästen mår bra även om planerna fick läggas om på många sätt .
Sen har väl Bo en viss poäng i de han säger men grunden för detta började ju för flera flera år sedan när han själv tävlade och blev nerdömd... Jag såg honom rida den klassen... Ohmaigad vad dåligt det var.. En Grand prix var det och sen haglade artiklarna i ridsport efter det. Tittar man på hans ridlära filmer så är ju ridningen katastrofalt dålig
Ja 120 ekipage är 3 klasser. Inte speciellt ovanligt för en arrangör en tävlingshelg. Jag vet inte hur det går till på en hundutställning men gissningsvis sitter det inte en ideell ponnymorsa typ i sekretariatet som har lust att slå upp varje enskilt ekipage i tdb. Jag tror du överskattar tdb och dess betydelse. Tex skulle dom kunna ha en anmälningsspärr om man inte är kvalade men eftersom resultat inte skickas in och/eller försvinner på vägen så funkar inte det systemet särskilt bra.
Det är ju bara att bygga in kontroll i tdb om man inför det ....
Här skulle 120 ekipage i 3 Msv B-klasser vara extremt ovanligt, för att inte säga fullständigt osannolikt...
Iom att TDB förbättras hela tiden så borde det kunna gå att lägga in någonting sådant här också. Om result inte skickas in så får man sättare hårdare press på arrangörerna. Ibland känns det som att teknikens under på något sätt försvinner bara för att det handlar om hästar...
Finns inte resultaten inrapporterade så är det där man får lägga krutet, de behövs oavsett om man kollar manuellt eller automatiskt.Fast nä.. inte om inte resultaten blir inrapporterade. Då får du inte anmäla trots att du har kvalat.
Finns inte resultaten inrapporterade så är det där man får lägga krutet, de behövs oavsett om man kollar manuellt eller automatiskt.
Ja, jäsiken, den dag jag lyckas få 7or i snitt på en hel uppvisning, då ska jag köpa ett helt gäng trisslotter .
Gällande just 6.5 så känns det faktiskt som ett riktigt "fegis-betyg". Om momentet anses vara bättre utfört än "bara" 6 så gör det väl inget om 7 sätts. Istället för som idag, ofta 6.5. Däremot har jag inte påstått att 6or ska bytas ut mot 7or. Du har nog missförstått mig, eller så var jag luddig som vanligt i hastigheten.
Att bra på dressyrbanan inte är samma som bra i vardagen.Ditt påstående. Men jag tolkade väl det fel.
Jag tror att åsikterna kan bero lite på vad man har för häst.
Personligen tror jag ju att halvpoängen faktiskt kan bidra till att separera ett startfält och nyansera resultaten. Kanske spridningen skulle bli större - eller så skulle många ekipage landa på samma % i slutresultat.
Vad menar du när du skriver att åsikten beror på vad man har för häst?
Vad menar du när du skriver att åsikten beror på vad man har för häst?
Vad var det då som var så mycket bättre? , är du domare själv?
Jag är osäker på vad du är ute efter? Får en inte ha åsikt om bedömning om en inte är domare?
Jo självklart, det är det flertal som har här inne, men undrar ändå om du har kunskap till att ha den åsikten du har och om du därför kan motivera din åsikt. Finns ju massor av duktiga ryttare här inne som har full koll och lite mer.