Halvblodshingsten Utopi 732

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Sir__
  • Startdatum Startdatum
S

Sir__

HEJ! Skulle bli jätteglad om någon avelsexpert här inne visste något om Utopi 732, jag har inte kunnat hitta någon information alls om honom förutom att han tydligen bara var godkänd något år. Jag hade tyckt de varit intressant att veta lite vad han lämnat och så, då jag i framtiden funderar lite på att ta föl efter ett sto som har honom i stammen.
Hoppas att någon här inne vet något om honom.
Kram Sofia

Sv: Halvblodshingsten Utopi 732

Utopi var född 1983 e Labrador u Josephine 8620 e Juan 370 - Diogenes 311 - Opal 184. Josephine var även mamma till Napoleon 625 och Lambert 589.

Utopi godkändes som treåring då han visades vid han och fick då omdömet; Mkt god ridhästmodell men ännu något outvecklad. Lång, ngt grovt ansatt hals med naturlig resning, bra bog- och sadelläge, stark rygg och länd. Välbenad och nöjaktigt korrekt. Utm rörelser i såväl skritt som trav, lediga ch med bra takt. 88899=42 poäng.

Utopi var fux med bläs, vit underläpp, vit höger framfot och vita bakfötter. Som 3,5 åring mätte han 64-195-22 cm.

Han var i avel 1986 och betäckte då 26 ston. Året efter var han tvunge att göra bruksprov för att få fortsätta betäcka, men han klarade inte bruksprovet och togs därför ur aveln. Vad som hände med honom sen vet jag inte.

Det var ju trevlig stam på honom :). Undrar vad som gjorde att han inke klarade bruks, det var ju bra poäng på honom..
U

Minns inte. Av hela årgången på nio hingstar klarade sig endast Uttini.

Ulfung 725 e Ambassadeur - Adam xx tävlades i fälttävlan efter att han kastrerats. Har för mig att han var med i OS med Peder Fredricson.

Ulfung tävlades av far el son Jönsson. Peder tävlade Hilly Trip xx i OS Barcelona

*kl*

På allbreedpedigree står det att Utopi 732 blev polishäst. Det kanske är något som inte är helt omöjligt?

Så var det! Då var det Fredrik Jönsson som tävlade honom i OS, minns att jag såg från terrängprovet på tv!

Ulfung var "min" unghäst när jag gick stallchefs utbildningen!!!
//Tina

Kul!

Jag tyckte att han hade så intressant stam och att det var synd att han inte klarade bruksprovet!

okej, tack för alla svar. nu blev jag iallafall lite klokare :)
Ingen annan som vet något mer?

Hej!

Utopi lever fortfarande (29 år gammal) och går mycket riktigt som polishäst i Oslo. Han är fortfarande med på demonstrationer osv. En levnadsglad herre...
168009_144433875616536_138499816209942_269787_6821289_n.jpg

Liknande trådar

Samhälle Jag funderade på om jag skulle skaffa mig en anonym användare, men jag väljer att skriva från "mitt vanliga konto". Jag har ju...
Svar
5
· Visningar
873
Senast: Görel
·
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 882
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag är mitt inne i första sommaren med att försöka odla ätbara grejer på min plats. Visst har jag pysslat mycket med trädgård tidigare...
Svar
4
· Visningar
752
Senast: cassiopeja
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
3 006

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka