halvblodshingstar på naturlig betäckning?

ameo

Trådstartare
Moderator
ASVH har inte lagt ut förteckningen på sin sida (än??) och jag har inte hunnit köpa hingstkatalogen än (tog mig inte in med barnvagn på shoppen på flyinge i lördags... :p).

Jag söker efter meriterade hopphingstar som betäcker naturligt, nån som vet vilka som finns?

Stoet ifråga är e Magini, så han och maraton faller bort direkt... :p
Stanford är lite för stort och tungt för att kännas rätt till henne.

Var står Lipton och Pentagon nuförtiden?
Fast Lipton är väl ganska nära 170 om jag inte missminner mig? Vill ha mindre än så, då mödernet är stooort...

Lipton står som 168 cm i katalogen. Han står i Halmstad, 500:- i språng och 4 500:- vid levande föl.

Pentagon (167 cm) ägs numera av Leif Segorp, Borensberg, och ska stå på station hos honom. 1 500:- i språng och 6 000:- vid levande föl.

Jag återkommer om en liten stund då jag hunnit bläddra igenom katalogen ordentligt :)

Dom jag hittade som åtminstone hade gått msv är:

Alekson D
Alpen Corrado
Arrlik
Forever
Lemon (fast han står på Gotland)
Lord Albert
Szkopul

Står det nåt om dräktighetsresultaten på dem också?

Har ett problemsto :crazy:, så jag vill ju inte chansa på någ halvfertil herre...
Ska EVENTUELLT betäcka henne i år, OM biopsin på livmoderslemhinnan är okej... För den kollen är det enda som inte är gjort på henne och ändå har hon inte blivit dräktig. Och OM det är okej så testar jag naturlig betäckning då det verkar finnas en del ston som behöver ha hingsten på ryggen för att bli dräktiga.

ÄSCH, jag ska köpa en egen katalog så snart jag kommer åt nån som säljer såna... :crazy:

Jo, det har han gjort tidigare. Men i år står det inget om naturlig betäckning, och dessutom ska han stå på Gotland.

Nactus och Uskudar de Malais, tror jag. Finns i Skåne nånstans.

Jag betäckte mitt super problem sto, som på inga vis har velat bli dräktig! Försökt med allt och lite till.
Hon blev direktinseminerad med Pomme Royal, då tog det sej(2000, föl 2001)!

Förra året fick hon följa med som sällskap till mitt andra sto som skulle betäckas, och även hon skulle betäckas, om hon kom i brunst. Hon blev dräktig på första försöket :love: Just nu har hon stor rund mage och fölet är beräknat till Juni.

Pappa är Pentagon. Leif Segorp som äger Pentagon, äger också, De La Gardie, Showgun & Lancier. I år står även Lanskoy på denna station enligt hingstkatalogen.

www.segorp.se

Katalogen var slut på Flyinge, så var glad att du ej trasslade dig in där. Det är tillräckligt svårt att ta sig fram utan barnvagn i den butiken... :)
Jag spanade på barnvagnsekipage, men det fanns för många för att fråga alla om de var Ameo. :)

Det var jag som knep det sista exet!
;)
Så den är i goda händer!

Vanligtvis beställer jag den, men glömde det i år.

Grattis till dina utmärkelser förresten,
för det var väl nu som de skulle uppmärksammas?
Kunde tyvärr inte stanna till helgen.

mvh

Marwin betäcker naturligt hos sin ägare i Stockholm.
1500:- + 6000:- rabatt till diplom, elit och meriterade ston.

Brukar gå att beställa katalogen tidningen Ridsport, kolla deras hemsida så kanske det står där. De brukar vara snabba.

Det är ett reportage pm Leif Segorp i Stallmagasinet 2/04. Han ska ha Poet, Lord Albert, Pentagon och Lanskoy hemma. De La Gardie i Linghem, Shogun på Öland och Lancier utanför Vadstena. De betäcker naturligt.

Pascal betäcker väl naturligt? Han ger bra temperament och både gång och hoppkapacitet!
Mkt trevlig hingst.

Liknande trådar

Avel Som en spin off från tråden om antibiotika och avel. Seminverksamheten ger stora möjligheter till hingstval, hingstar från hela världen...
2
Svar
34
· Visningar
5 281
Senast: ginnies
·
Relationer I vilken ände ska jag börja ens försöka förklara det som har hänt, mina tankar och allt kaos som just nu omsluter mig.. Jag får försöka...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
35 113
Senast: cirkus
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Då ska jag försöka sammanfatta vår resa til Norsk Varmblod's Eliteskue lite "kort". (Eller långt... :angel: ) Vi åkte hemifrån i...
Svar
0
· Visningar
1 069
Senast: sorbifolia
·
Avel Hej allihopa! Tänkte om det var någon mer än jag som ska betäcka med ponnyhingstar nästar år och som tycker att det kan va ganske...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
9 417
Senast: moonstruck
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar