Halvblodshingst mot hoppning

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Love_Lee
  • Startdatum Startdatum
L

Love_Lee

Har själv absolut noll koll på alla halvblodshingstar.. :crazy:

Men ett fullblodssto i stallet ska betäckas och jag blev ombedd att titta lite efter hingstar..

Stoet är urduktig på att hoppa och hennes gångarter är ganska bra för att vara ett fullblods.. Så man vill att även hingsten ska vara bra på att hoppa och ha bra gångarter.. Helst ingen skimmel men det är inte utslutet.. (fråga mig inte varför, minns inte d... :confused: )
Men alla förslag är välkomna..

Stoet är e: Ragtime Band xx

Längre stam kan beskrivas om så önskas..

Sv: Halvblodshingst mot hoppning

Robin Z har lämnat goda hopphästar ihop med fullblodsston.
Feliciano är en annan hingst som både gått svår internationell hoppning själv, precis som hans båda föräldrar. Feliciano har blivit elitpremierad p g a sina goda hoppavkommor.
Briar är ju själv en framstående dressyrhingst, men hans pappa och farfar har gått svår hoppning. Vid avkommebedömningar har Briars avkommor fått höga betyg på hoppförmåga.

ok tackar för svaren!!

Någon som har fler på lager??

Varför funkar inte flyinges hemsida?? :-(

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 932
Avel Jag har ett islandssto som är avelsbedömd med helt okej poäng och som har en bra och spännande stam. Stoet är dessutom en väldigt...
Svar
3
· Visningar
1 520
Senast: Marty
·
Avel Efter trettioelva muskelskador så börjar jag tröttna. Till våren tänkte jag ha en hingst redo, ifall att. :meh: helt ärligt, jag har...
2
Svar
35
· Visningar
5 537
Senast: Unafraid
·
Avel Jag har ett fantastiskt sto e OBOS Quality, hon både rör sig bra och hoppar super, fantastisk inställning till allt arbete, ja kort sagt...
Svar
1
· Visningar
1 030
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Världscupen 2024/2025