Halvblods hingsten Jitterbug 875

L

Leyla

Undrar bara om någon vet något om Jitterbug 875?
Någon som har en bild på honom kanske.

Mvh Leyla :)

Jodå! Fast inte så mycket...

Jitterbug 875 föddes 1989 hos sin ägare Hans-Göran Persson, Skivarp. Han var bara i avel ett år. Minns tyvärr inte om det var för att han misslyckades på bruksprovet, men har för mig att det inte var så :confused:

Han var brun med bruten bläs, vit underläpp, vita framfötter och vit höger bakfot. 164 cm.

Hans härstamning finns här http://www.allbreedpedigree.com/index.php?query_type=horse&search_bar=horse&h=JITTERBUG5&g=5&inbred=Standard&pedloggedin=0 Jag ska lägga in en bild på honom där inom de närmaste dagarna.

Jag vet inte hur många ston han betäckte det enda år han var i avel, men han lämnade åtminstone ett stamboksfört sto.

Tycker att det är synd att han inte är kvar i aveln, han hade en intressant stam!

Tack så mycket! :)
Vet en som har ett sto efter honom som fick ett hingstföl
sommras.
Stoet är litet men väldigt elastisk i sina gångarter och hoppning.
Rätt vass men väldigt trevlig.

Möderne vet jag ej, ska fråga henne.
Hon fick föl efter Opius.
Jo jag såg här i mina gamla papper från mitt stos kvalitetstävling att han var oxå med i gärds-93
Han blev klass 1.
kom på en 7-plats i dressyr (poäng 8,27)
och en 13-plats i hoppning (poäng 8,20)
Exteriör- 99868
Det är roligt med lite ovanliga stammar. :)

min kompis farfar har fött upp jitterburg och hon har även en avkomma efter honom som går 120 hoppning......

Då kanske din kompis vet vad som hände med Jitterbug efter att han togs ur aveln? Är han kastrerad, har han tävlat, eller något annat?

Nu fick jag lite info om hon som äger stoet.
Hon sa att han blev kastrerad för att han var svårhanterlig (vet ej om det stämmer)
Och att han blev såld till Danmark där han kort efter fick kolik och fick avlivas.

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 020
Senast: Piaff
·
Avel Hej! Har jag några PRE-folk här på buke som sysslar med avel? Jag har nämligen en hingst köpt från Spanien vars föräldrar har samma...
Svar
9
· Visningar
1 268
Senast: Willys
·
Avel Hej! Jag har ett sto e alfur som jag ska betäcka. Vilka hingstar är era favoriter med mycket gång och bra stam? Gärna svart. Lynne är...
Svar
6
· Visningar
673
Senast: Roheryn
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 403
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar