L
Luxus
Sv: Haltergrimmor
*låser in dom i kassa skåpet*
Mkt bra märke! Bra pris också, dyrare nu förmodligen.....
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Mkt bra märke! Bra pris också, dyrare nu förmodligen.....
Nederdelen ska sitta två fingrar under ganaschen "typ" och käkdelen ska sitta åt och bakom ganaschen-följa ganaschens linje inte som på en vanlig grimma där käkremmen ligger utanpå ganaschen så att säga.... ringen där käkdelen och nacstycket går ihop ska sitta högt, ovanför ganaschen så att säga.....
Lite svårt att förklara..... ska se om jag hittar en bild!
Bra idé!
Jag har köpt en liten weanling dale chavez som Britta ska ha på sin första halter på harvest
Jag tror faktiskt det är hela anledningen. Och anledningen till att grimmorna inte ser ut så i vanliga fall är ju för att dom ska framhäva hästens huvud, man väldjer färg och tjocklek efter hurdant huvud/färg hästen har. En spets mitt på bryter av noslinjen och stör ögat. Dessutom tycker dom nog att det är fult.
Jag har inte sett någon som har sin Hööks grimma sitta rätt på hästen helelr, om det är passformen det är fel på eller okunnighet på inpassningen av haltergimma vet jag inte, men det stör också intrycket och "förstör för huvudet" och sådant ser domaren direkt.
Men givetvis duger Hööks grimman också om man bara visar någon gång och inte tar det på blodigt allvar!