Haltergrimmor

Sv: Haltergrimmor

Åh vad den var fin! precis lagom med silver.
Tycker att det är så fint när de inte har en sån där kvarts cikel mellan sidostycket och nosremmen. :)

inte på nära... man ser så dåligt på pga för långt bort. Få se om jag ids släpa med mig kamran till stallet....:angel:

Ur dåliga bilder.... grimman har blivit lite för trång i år märkte jag... så det går inte att få den att sitta som den ska. Den var redan på gnällen förra året...

Grimmorna som killar använder finns på ÖoB. Förnicklade hakar o ringar. Skitsnyggt i hagen! :D

Killar som är säkra på sin sexuella identitet använder grimmor efter ändamål. Enkelt till vardags, pråligt till show…

luxvitavattlong2.jpg

Har en huvudbild på andra datorn någonstans... som man ser från sidan, återkommer

Va din pålle är STOR!!!!!!

Fin grimma med blågul rosett och allt :)

jag är "bara" 170 ;)

min andra häst är typ 2-3cm lägre :angel: man vänjer sig.. fast det är jobbigt ibland :p

jag är "bara" 170 ;)

min andra häst är typ 2-3cm lägre :angel: man vänjer sig.. fast det är jobbigt ibland :p

Som typ när man ska få upp sadeln på dom......för att inte tala om när man ska upp själv, pall och repstege:cool:

Killar som är säkra på sin sexuella identitet använder grimmor efter ändamål. Enkelt till vardags, pråligt till show…
hahaha, det var en skojig vinkling med (homo)sexuella undertoner från en humorbefriad .

Har också en från Hööks, tycker den är fin och tillräcklig för den nivå jag och pållan befinner oss på. Priset också br.

Men har hört från "proffs" som tävlar på riktigt bla utomlands att domarna inte tycker om spetsen som är på nosremmen på den här grimman. Den stör på något sätt. Någon annan som hört detta och kan förklara varför?

Förmodligen för att inga andra haltergrimmor ser ut så....
Finns ingen anledning att ha en spets på och om Hööks (eller vem det nu är som gör dom) hade gjort den som alla andra ser ut hade den varit riktigt snygg. Förstår inte alls "anledningen" till spetsen faktiskt.

Men domarna har aldrig sett en grimma med den utformningen, så dom reagerar. Ungefär som att en dressyrryttare skulle komma in med silver på tränset eller liknande.

Förmodligen för att inga andra haltergrimmor ser ut så....
Finns ingen anledning att ha en spets på och om Hööks (eller vem det nu är som gör dom) hade gjort den som alla andra ser ut hade den varit riktigt snygg. Förstår inte alls "anledningen" till spetsen faktiskt.

Men domarna har aldrig sett en grimma med den utformningen, så dom reagerar. Ungefär som att en dressyrryttare skulle komma in med silver på tränset eller liknande.

Kan detta vara hela anledningen? Ska man inte "blinga" med något som sticker ut i bedömningsgrenarna? Då borde det ju vara bra med något nytt?
Men visst vore det kul att se domarnas min om Jan Brink kom in i glittrig rosa frack:rofl:

Hööks måste ju ha fått idéen någonstans ifrån.

håller med, hade hellre haft en utan spets men jag har tävlat halter en gång hittills och då fick den duga ;)

14510783.jpg

Kan detta vara hela anledningen? Ska man inte "blinga" med något som sticker ut i bedömningsgrenarna? Då borde det ju vara bra med något nytt?
Men visst vore det kul att se domarnas min om Jan Brink kom in i glittrig rosa frack:rofl:

Hööks måste ju ha fått idéen någonstans ifrån.

Jag tror faktiskt det är hela anledningen. Och anledningen till att grimmorna inte ser ut så i vanliga fall är ju för att dom ska framhäva hästens huvud, man väldjer färg och tjocklek efter hurdant huvud/färg hästen har. En spets mitt på bryter av noslinjen och stör ögat. Dessutom tycker dom nog att det är fult.

Jag har inte sett någon som har sin Hööks grimma sitta rätt på hästen helelr, om det är passformen det är fel på eller okunnighet på inpassningen av haltergimma vet jag inte, men det stör också intrycket och "förstör för huvudet" och sådant ser domaren direkt.

Men givetvis duger Hööks grimman också om man bara visar någon gång och inte tar det på blodigt allvar!

En Dale chavez(stavning?) grimma, är underbar kvalité på den grimman, pris för 8 år sedan ca 2000 kr
haltergrimmakopiera.jpg

Liknande trådar

Kultur Planerar en långweekend med några kompisar i höst och vi velar lite om vi ska sikta på Barcelona eller Aten. Ingen av oss har varit i...
Svar
5
· Visningar
435
Senast: Marje
·
  • Artikel Artikel
Bukefalosnyheter Den stora forumuppdateringen är nu genomförd. Det mesta som skett är dock sådant som ni inte bör märka mycket av. Det handlar inte om så...
2
Svar
25
· Visningar
1 253
Senast: Migo
·
Fordon Vi har flyttat från lägenhet till hus en bit från kommunikationer och inser att vi skulle behöva en andrabil. Dels för att inte bli...
2
Svar
21
· Visningar
1 261
Senast: Fetaost
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 489
Senast: Thaliaste
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka