Salsahej

Trådstartare
Red min häst ett vanligt dressyrpass i förrgår kväll, och dagen efter det tänkte jag rida på morgonen. Men hon visade sig vara lite halt och pyttelite svullen och varm på höger bak så såg på det över en dag. Idag när jag kollade var hon inte halt eller varm längre, men känner man på benet så är det en liten, liten "knöl" på utsidan av benet? Känns nästan som ett insektsbett, och trycker man på det så reagerar hon absolut inte nånting. Finns ju inga insekter nu heller.. Någon som har en aning av vad som kan ha hänt? Måste ju varit något i boxen eftersom hon inte gått i hagen däremellan men det känns ju konstigt eftersom hon aldrig sparkar i box m.m. Inga spydiga kommentarer tack, som sagt är hon inte halt över huvud taget längre och är bara nyfiken på vad som kanske kan ha hänt och om någons häst här råkat ut för samma sak :)

Jag tänker på, var red ni passet? På bana, då kan det ju ha legat en vass kvist som hästen trampat upp som stack till. I skogen samma sak.

Jag tänker på, var red ni passet? På bana, då kan det ju ha legat en vass kvist som hästen trampat upp som stack till. I skogen samma sak.
Vi red vanligt dressyrpass i paddocken, efter det red vi ut en kort sväng fast det var inte i skogen.. Men du har säkert rätt att det kan ha kommit en kvist emellan.

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 934
Senast: __sofia__
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Den bättre känslan inombords som jag började känna i början av mars har hållt i sig. Det känns som att det har ljusnat - både om dagarna...
Svar
1
· Visningar
1 011
Senast: _Taggis_
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 624
Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
11 593

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka