Nej helt ärligt så orkar jag snart inte mer.. tror jag skiter i allt vad hundar är snart
.
Veterinären som opererade har typ skrivit till försäkringsbolaget att Fixa är halt fri och bara pga det så får jag ingen liv ersättning om jag tar bort henne.
Fast min andra veterinär Frida lovade mig i måndags efter 1 h samtal att hon skulle skriva till försäkringsbolaget att det bästa för Fixa är att få somna in.
Då hon aldrig kommer bli bättre utan bara Sämre. Hon höll med mig i allt och var faktiskt den som tog upp avlivning i samtalet.
Men allt är en jävla röra!!
Ringde tillbaka till djurajukhuset i onsdags då försäkringbolaget inte hade fått in nåt och då sa en som satt i receptionen att Frida hade skrivit en text men inte slickat. Sa sen att hon skulle göra det.
Ringde försäkringsbolaget och dom har bara lappen från veterinären som opererade fixa där det står hon är ohalt.. och en lapp från receptionisten som Frida skrivit och där står bara vad JAG tycker, känner och upplever...
Så försäkringsbolaget sa att så länge ingen veterinär kan skriva ett förtydligande papper på hur ont fixa har, var och att det är ett lidande för henne att leva.
Och den enda som kan göra det är ju Frida! För nu är ju Fixa ny opereras och ingen kommer ju kunna känna på henne förrän flera veckor.
Blir så arg! Då Frida sa hon skulle skriva en bra lapp till försäkringsbolaget så det inte blev några problem med livs ersättningen.
Vill verkligen inte att fixas avlivning ska vara runt pengarna men det är för att jag ska kunna köpa en ny valp
.
Haft Fixa i snart 4 månader och har lagt snart 20 000 i veterinär vård + ny bil med bil bur på sammanlagt 38 000 ☹.
Och som att inte detta räcker. Så ringde uppfödaren och anklagade mig för en massa saker och sa hon vill köpa tillbaka Fixa istället för att jag ska döda henne... för hon kan ju trots allt bli frisk
Nej jag tror jag skiter i allt vad hundar heter.. 3 av 4 har varit sjuka nu. Alla av olika orsaker men jag har fått avliva alla 3.