Halt, vad gör man nu?

BulletForMyValentine

Trådstartare
Lösgaloperade min ponny i ridhuset idag när jag märkte att han var halt på ena frambenet:cry:
Inte mycket men synbart, jag kände igenom ben och hovar men allt var normalt. Ingen värme, svullnad eller nån ting.
Tog av benskydden för att se om de va dom som gjorde ont, blev inte mkt bättre.
Men när han fått springa en stund ( fick inte fångat honom) så syntes hältan inte lika mycket:confused:
Kände igenom bogar, rygg och hals och han reagera litelite vid vänster armbåge.
Funderar på om han har sträckt sig?
Han är relativt nyskodd( förra helgen) men ett sömstick/ tryck borde väl visa sig direkt?

Vad ska man göra nu? Vila och se om det blir bättre? Veterinär? Massör/ Et?
Har aldrig haft en halt häst innan så vet inte riktigt hur jag ska göra:(

Sv: Halt, vad gör man nu?

Om hästen inte är väldigt halt hade jag väntat någon dag och se om det blir bättre, men om hästen inte visar förbättring inom max ett par dagar hade jag tagit ut en vet som fått titta på det. Massörer och ET's är inte veterinärer och ingen seriös massör eller ET klämmer på en häst som inte varit kollad av veterinär först.

Liknande trådar

Hästvård Min häst visade sig vara oren i traven förra tisdagen för en vecka sedan. Dagen efter var hon halt. Lät henne vila, och var i kontakt...
2 3
Svar
51
· Visningar
4 804
Senast: co-SMAD4
·
Hästvård Hästen i fråga har en muskelbristning på en bröstmuskel. På samma sida är en ryggmuskel (Serratus) överansträngd och osteopat menar att...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 253
Hundhälsa Hejsan Min ena hund har eventuellt artros. Jag var hos veterinär med henne igår och veterinär böjde och vi kunde märka en reaktion både...
Svar
6
· Visningar
1 275
Senast: Red_Chili
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 973
Senast: Jamtland
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hundrelation
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Annonsera mera hundar 2