Saaagaaa
Trådstartare
Hej! Idag när jag skulle hämta min häst från hagen så var han ordentligt halt.. Han går på ett stort sommarbete med 6 stycken andra hästar och eftersom det har regnat ett par dagar nu så tror jag att han kan ha halkat till och vrickat sig. Han är svullen ungefär från framknäet och nedåt, mest runt kotan. Han har alla 4 benen i marken men haltar kraftigt när man går, så står just nu på boxvila. Ringde såklart och rådfrågade veterinär direkt som sa att jag skulle avvakta och se.. blir det inte bättre så skulle jag ta ut veterinär och så länge skulle han stå på box.
Men pratade även med de i stallet som sa att veterinärer som kommer ut inte kommer kunna göra speciellt mycket, så det bästa skulle vara att åka in till klinik. Hade tänkt att kontakta kliniken imorgonbitti och prata med dem om hur jag ska göra.. Men frågan är, hur skulle ni gjort? Och hur länge skulle ni avvakta innan ni tar hästen till klinik? Eller skulle ni hellre ta ut en veterinär som får kolla på det? Har aldrig haft en halt häst förut så är lite nybörjare på den här fronten...
Tacksam för svar
Men pratade även med de i stallet som sa att veterinärer som kommer ut inte kommer kunna göra speciellt mycket, så det bästa skulle vara att åka in till klinik. Hade tänkt att kontakta kliniken imorgonbitti och prata med dem om hur jag ska göra.. Men frågan är, hur skulle ni gjort? Och hur länge skulle ni avvakta innan ni tar hästen till klinik? Eller skulle ni hellre ta ut en veterinär som får kolla på det? Har aldrig haft en halt häst förut så är lite nybörjare på den här fronten...
Tacksam för svar